magix laat pc heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
421
Kocht zopas 'Magix foto's op cd-dvd 4.0'.
De installatie verliep zonder problemen.
Open ik het programma en tik ik op gelijk welke knop dat slaat de pc af en maakt een herstart. Dan verschijnt het bericht dat het systeem hersteld werd van een ernstige fout. Kijk ik naar de informatie daarover dan wordt gemeld dat het zit in
locals/Temp/WER.... bestandje met mini en sysdata
Heb al drie keren uninstall en install gedaan.
Het heropstarten blijft.
Op hetzelfde programma staat Magix Foto Clinic en die doet het prima.
Stuurde een e-mail naar Magix, maar misschien zijn er grotere slimmerds bij Helpmij
 
Probeer het herstarten eruit te halen door Rmuisknop deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen>vinkje weghalen bij deze computer opnieuw opstarten.
Ipv opnieuw opstarten moet ie nu een foutmelding geven post die hier dan kunnen we verder zoeken.

Ervan uitgegegaan dat je win. xp hebt.
 
Maikel9,
ben nu pas terug online.
Ik vond jouw reactie alsook een antwoord van Magixsupport.

Heb jouw raad gevolgd en uitgevinkt.
Bij ok krijg ik een bericht van windows om via systeembeheer alert-service in te schakelen (wat me niet lukte).

Als ik daarna mijn magix opstart slaat de pc af en krijg ik een blauw scherm met een lang bericht. Ik probeer het samen te vatten.
Probleem gevonden en windows heeft afgesloten.
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
controleer of nieuwe hardware of software op de juiste wijze is geïnstalleerd enz.......

Omdat mijn Medion geen herstartknop heeft, moet ik stroom uitschakelen, inschakelen en daarna opstarten.

Magix support liet mij, met een door hen geleverde Magix-syscheck 5.0, alles checken. Maar die loopt telkens op een andere plaats vast.
 
Heb me suf gezocht op internet naar het waarom van het niet functioneren van Magix 4.0
Verschillende keren reïnstall gemaakt.
Moest daarvoor alle andere opstartservices uitschakelen. Helpt niets.
Ik ontdekte wel iets.
Toen mijn vroegere pc te traag was, meldde Helpmij.nl mij te gaan naar:
msconfig/opstarten en daar wat te schrappen.
Systray moest blijven staan én scanreg én powerprofile

Als ik nu kijk, zie ik die systray niet voorkomen bij opstarten.

Als mijn pc uitvalt (door Magix) en zelf terug opstart, komt de melding: 'Het systeem is hersteld van een ernstige fout'
Kijk ik daarbij wat ze aangeven, dan blijkt dat iets te zijn met sysdate en mini..

Ik heb wxp

Heeft dat iets te maken met systray?
Zit ik misschien in ene verkeerd vak met deze vraag?
 
Miraculeuze (??) oplossing.
Zoals ik reeds meldde, sloeg magix telkens weer mijn pc uit en herstartte die onmiddellijk met de melding dat een ernstige fout hersteld was.
Deed hij gisteren weer. Kreeg bericht van microsoft om het euvel door te sturen (wat men mij vroeger afraadde, want toch geen antwoord).
Ik deed het nu wel en kreeg onmiddellijk antwoord dat ik mijn 'modem usb alcatel' moest upgraden. En ik was niet eens op internet.
Volgde de instructies en... magix marcheert nu als een fluitje van een cent.
Maar ik begreep er geen fluit van wat een modem te maken heeft met een programma.
Om het even, ik kan beginnen.
 
Intussen kreeg ik ook een heel lang antwoord van support/Magix.
Wat betreft service prima.
Ze gaven alle mogelijke obstakels op die het programma 'foto's op cd/dvd' belet te draaien.
Dat van de upgrade van de modem was erbij.
Het is nu beginnen zoeken om goede resultaten op tevee te krijgen.
Dank voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan