WMV-bestand naar DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAH

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
67
ik heb een film bewerkt in Windows MovieMaker, nu ben ik hier mee klaar en heb de video opgeslagen. WMM zet dit weg als een WMV bestand.
Via Zango Crab * Burn kun je dit bestand branden naar DVD. Echter, het lukt me wel om 'm te branden en 'm zodoende om m'n DVD speler van de PC af te spelen, maar niet op de DVD-speler die aangesloten is op de TV. Deze DVD-speler kan zowel DVD+ als - aan.

Brand ik 'm soms verkeerd in via Zango?

Hulp waardeer ik!!

Groet,
 
Wanneer je Movie Maker de film laat branden, wordt hij automatisch omgezet naar een bestand wat jouw DVD speler leest.
Daarom neem het voorbereiden van het brandproces bij Movie Maker zo'n lange tijd in beslag want de film wordt eerst geconverteerd.

Fonz:thumb:
 
Fonz, voor zover ik weet kun je Movie Maker bestanden niet op DVD branden. Bestanden krijgen de extensie WMV mee die vervolgens niet op DVD zijn te branden (Nero) maar alleen op CD.

Nu heb ik, via een andere discussie hier op helpmij.nl, de tip gekregen om DVD te branden via Zango Crab & Burn. Die kunnen WMV-bestand wel omzetten naar DVD. Maar, daarbij krijg ik dan weer de problemen die ik zojuist beschreef.
 
En zoek op Google dan eens naar een MWV---> MPEG converter?

Fonz:thumb:

Aha, die heeft de vorige spreker al geplaatst:thumb: :thumb:
 
Hmm. nu heb ik 'm geconverteerd naar MPEG, maar krijg 'm met Nero nog niet gebrand op een DVD!?

Wat doe ik fout?
 
Bedankt voor jullie meedenken/helpen.
Ik ga weer verder proberen. Ik laat wel weer van me horen.

Wordt wel tijd dat er eens een veel eenvoudiger manier wordt uitgevonden om een filmpje op DVD te branden.
 
Had niet meteen in de gaten wat je bedoelde James, maar inderdaad een WMV-bestand kun je rechtstreeks via Nero, vervolgens via het icoon "Data", branden naar een DVD.

Hoe komt 't dat hij echter alleen maar via de PC-DVD-speler is af te draaien en niet via de TV-DVD?
Kan iemand daar een antwoord op geven?

Meteen nog een vraag. Ik heb een intern geheugen van 750 MB. De film wordt nu vanaf m'n digitale camcorder zonder haperingen binnengehaald. Nu zit ik alleen nog met het feit dat m'n beeld via de PC minder scherp is, dan dat ik 'm op m'n camcorder afspeel.
Is hier wat aan te doen?

Dank voor jullie eventuele antwoord!!
 
Je PC monitor geeft een veel scherper beeld dan een bij voorbeeld een TV of een beeldschermpje van een camcorder.
Kwestie van resolutie verschil.

Fonz
 
En is daar niets aan te doen Fonz?

Toen ik die haperingen van het beeld had bij het binnenhalen van m'n film van de camcorder heb ik er geheugen bij laten zetten en was 't probleem opgelost. Is er ook iets mogelijk mbt "scherpte"?
 
Geplaatst door BAH
Had niet meteen in de gaten wat je bedoelde James, maar inderdaad een WMV-bestand kun je rechtstreeks via Nero, vervolgens via het icoon "Data", branden naar een DVD.
No no amigo, eerst je bestand omzetten naar mpeg, dan met tmpgEnc coderen naar een juiste DVD mpeg (MPEG-2 DVD PAL) en dan branden als data-DVD.

James:)
 
Wil niet eigenwijs zijn, maar heb toch echt rechtstreeks WMV-bestand (Movie maker - filmbestand opslaan) in Nero gebrand op DVD. Probeer 't zelf maar.

Groet,
 
Het is ook logisch dat je hem kan afspelen op je PC. Maar Stand-Alone DVD-spelers hebben (nog) niet de mogelijkheid om dat bestandstype te begrijpen. (Zal nog wel komen hoor.)
Dus zetten we het om naar MPEG-2, want dat begrijpen Stand-Alone DVD-spelers ook.

James:)
 
Bedankt voor jullie hulp!!
Blijf me aanbevolen houden voor een goed en gratis programma tot omzetten van WMV naar Stand-Alone DVD speler.


Blijf ik zitten met de vraag wat ik kan doen om een scherper beeld te krijgen van m'n filmpjes. De beeldkwaliteit van afspelen op m'n camcorder in vergelijking met het afspelen op (uiteindelijk) m'n TV is aanzienlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan