Bass van speakers harder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Kan je op een manier ook je bass harder maken?
 
Je zou in het equalizertje van Mediaplayer de lagere frequenties kunnen "oppeppen"', maar doe dit met beleid, want meestal gaat het dan zo vervormen dat je je speakertjes naar de andere wereld helpt.
Of is dit niet wat je bedoeld?

Fonz
 
Geplaatst door Rimsic
Kan je op een manier ook je bass harder maken?

Je geluidskaart aansluiten op je stereoketen. Bass maximum zetten en loudness schakelaar op "on" en volume maximaal openenen. Opletten voor de buren en het vensterglas.:)
 
Ja van Zwam, zo lust ik er nog wel een paar.
Ik kan dan nog een stap verder en hem adviseren om mij even te mailen en dan verhuur ik hem een PA systeem waarmee hij bij de Kuip/Arena/Ahoy/Heineken Music Hall de vloer kan laten schudden met z'n PC.
LOL

Fonz
 
Zo zal de vraagsteller het ook nu niet echt bedoeld hebben.:D

Ik heb mijn geluidskaart aangesloten op een "oude" 2X60W RMS versterker. De boxen zijn 120 W RMS (40X30 cm) Dit gaat ook wel goed. Kan dit op mijn flat zelfs niet open zetten of......
 
Ik ben nog een paar stappen verder gegaan.
M'n (desktop)PC is inmiddels het hart van een geluidsopname studio, compleet met mixer, randapparatuur, nearfield monitors en de hele bliksemse boel.

Fonz
 
Maar eeeeh Rimsic,
heb je wat aan onze feedback?

Fonz
 
Ik heb de spdif out verbonden aan de coax digital in van mijn versterker, waar vervolgens 5x140 watt aan hangt met een 120watt subwoofer :evil:

ps.

Bass die niet uit je speaker kan komen (gebrek aan woofer/vermogen) zal je er dus nooit uit kunnen halen....
 
Ik heb m'n laptop met eigen muziek wel eens aan een Heritage mengtafel gehangen. Daarachter stond een 25 KWatt full range PA. Was in een lege Ahoy.
Ook lekker.

Fonz:evil: :evil: :evil:
 
Geplaatst door A.J.
Ik heb m'n laptop met eigen muziek wel eens aan een Heritage mengtafel gehangen. Daarachter stond een 25 KWatt full range PA. Was in een lege Ahoy.
Ook lekker.

Fonz:evil: :evil: :evil:

In een propvolle Ahoy, hoor je dan niet veel meer. Ik weet nu niet hoeveel Kw het concert van Clouseau, in het sportpaleis, in Antwerpen was. Maar dt zal toch meer geweest zijn denk ik.
 
Je kunt het zo hard krijgen als je wilt.
Het zou verboden moeten worden.
LOL

Fonz
 
Ik dat het niet verstandig is om 25000Watt te plaatsen in een kamer van 3x4 meter hahaha
 
Goed lezen,
ik ook niet,
maar wel in de Ahoy of Kuip.

Fonz :D :thumb:
 
Erg leuke reacties, maar laten we het wel een beetje ontopic houden alsjeblieft.
 
Zullen we doen Hangmat, maar je ziet dat we er al 2 1/2 dag geleden mee zijn gekapt.

Fonz
 
:evil:

heee ik weet niet of je winamp gebruikt en wat voor boxen maar ik heb een eigen preset gemaakt met Dee2 voor winamp (nieuwe winamp versies) en met de winamp Equaliser en dat krikt de bas behoorlijk op .
Hij werkte goed bij mijn kleine boxen die preset en ook op de grotere boxen.
(was eerst 2 normale speakers nu een grote sub en satteliet speakers van me dvd-cinemaset)
Kijk maar of het wat is.
Ik heb Dee2 + de preset die ik heb gemaakt + Winamp 5.08d + uitleg in een ZIP file gedaan en je kunt em downloaden vanaf link.
http://www.geocities.com/kofferbakmarkt0/Winamp_soundpack.zip
Als je de link hebt aangeklikt moet je in het begin van de URL "http://us.share" verwijderen en daarvoor in de plaats gewoon WWW. zetten en dan moet het wel lukken denk ik.
Ik hoor wel of et aardig klinkt.
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
je kan ook dit doen

he je kan ook dit doen
xear 3d cmi audio config downloaden
dat heb ik en ik heb een bas van hier tot Tokyo


(ik ben pas 12)
 
@poepjes889,

Welkom op Helpmij.:)

Graag de volgende keer even naar de datum van de topic kijken. Deze is van 2005 dus niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan