hoeveel wireless gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieplenbosch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
3
op een router zitten meestal 4 switchpoorten. Maar met hoeveel notebooks kun je wireless op een router? Ik stel me namelijk voor dat wireless gebruikers allemaal dezelfde frequentie gebruiken en dan ook allemaal op dezelfde ingang binnenkomen. wireless gebruikers zitten nu eenmaal op dezelfde standaard norm. kun je via een wireless router, met oneindig veel computers het internet op?
 
Ligt aan de range van IP-adressen die je router kan uitdelen (dhcp). Bij mijn wireless router loopt de range van 100 tot 200. Dus in mijn geval zo'n 100 laptops kun je in theorie aansluiten/laten werken op de router.
 
Geplaatst door erbicom
Ligt aan de range van IP-adressen die je router kan uitdelen (dhcp). Bij mijn wireless router loopt de range van 100 tot 200. Dus in mijn geval zo'n 100 laptops kun je in theorie aansluiten/laten werken op de router.

Dat zou allemaal mooi zijn als het zo was,maar helaas !
 
Geplaatst door pieplenbosch
op een router zitten meestal 4 switchpoorten. Maar met hoeveel notebooks kun je wireless op een router? Ik stel me namelijk voor dat wireless gebruikers allemaal dezelfde frequentie gebruiken en dan ook allemaal op dezelfde ingang binnenkomen. wireless gebruikers zitten nu eenmaal op dezelfde standaard norm. kun je via een wireless router, met oneindig veel computers het internet op?

4 poorten op een modemrouter,maar dat kun je eenvoudig middels een switch uitbreiden.Maar denk ook even na over je snelheid icm het aantal gebruikers.

Mbt het draadloze stuk gaat het (oa) om de beschikbare bandbreedte en wat een individuele gebruiker daarvan op maakt.Om een lang verhaal kort te maken wordt eea wel beinvloed door abbosnelheid,apparatuur,stralingsstoring etc maar het zullen zeker geen 20-30 laptops zijn.
 
Inderdaad, was ook erg theoretisch van mij. Net zoals, hoeveel apparaten kan ik op een pc aansluiten met USB. Hub na hub na hub kan in theorie wel, maar of alles (evensnel) werkt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan