AudioCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
148
Ik wil graag een aantal MP3-opnamen beluisteren langs een CD-speler. Dit toestel kan geen MP3 aan. Daarom zet ik MP3 om in WAV, en kopieer ik die WAV-bestanden naar een CD-RW.
Plaats ik die CD-RW in mijn speler, dan gebeurt er niets; op de display komt "no disc".

Ik heb al gelezen dat sommige gewone CD-spelers de meeste CD-R's niet herkennen als CD. Een blauwe CD-R of CD-RW zouden ze wel aankunnen.

Waar vind ik een blauwe CD-R? Welk type en model?
 
Hoe zet je de bestanden om?
Als je gewoon aan muziekcd maakt van MP3 bestanden dan gebeurt dit automatisch en hoef je helemaal geen capriolen uit te halen.Dus niet als data branden. Verder is het zo dat CD RW nog wel eens problemen oplevert. Brand gewoon op een CDR.
 
Ik heb, met gebruik van Nero-Express, gekopieerd van PC naar CDR.
Deze CDR geeft nu muziek via mijn CD-speler.

Op de CD staan 14 nummers met de naam track01.cda tot track14.cda. Elk van die bestanden is 1KB groot!
Hoe is dat mogelijk?

Ik zou graag de namen van die bestanden wijzigen en de titels schrijven. Met een CDR is dat wellicht onmogelijk.
 
.cda zijn de indexeringsbestanden. Ze verwijzen naar bestanden in wav-indeling die op de cd staan. Maar die zie je idd niet. Je kan de naam van bestanden die reeds op een cd staan niet meer veranderen. De CDA-bestanden moeten altijd TRACK01 e.d. noemen, anders snapt je CD speler het niet. Brand idd altijd naar CD-R, want CD-RW snappen de meeste CD spelers ook niet.

In Nero Burning Rom
Ik gebruik geen express, maar Burning Rom.
Als dit programma opent, kan je reeds kiezen wat voor cd je wil.
Kies daar "audio CD".
Ga naar het tabblad "Audio CD" en vink daar het vakje aan om CD TEXT te gebruiken. Ook kan je daar eventueel een titel en uitvoerder voor de cd opgeven. Maar dat hoeft niet.
Dan duw je op "new".
(zie screenshot)
Dan sleep je al je mp3's naar het compilatievenster en hernoem je ze daar zoals je zelf wil, door er met rechts op te klikken en dan eigenschappen te nemen. Daar kan je dat veranderen.

Succes.:thumb:
 

Bijlagen

  • nero-set.gif
    nero-set.gif
    18,2 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan