Geen idee...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Beste allemaal, ik ben bezig met de PC van een collega maar die start niet meer op. Ik weet geen exacte PC-gegevens en ook niet precies welke software er geïnstalleerd staat maar zelfs in de veilige modus kan ik niets doen.
Ik heb op de site van Symantec gekeken of ik iets van een floppy kan maken waarmee gelijk de PC gescand kan worden, maar dit kon ik niet vinden.
Ik heb scanreg/fix geprobeerd maar ik krijg onderstaande foutmelding:
Windows heeft een fout gevonden in de systeembestanden en kan het probleem niet oplossen. Probeer door bestanden te verwijderen, ruimte vrij te maken op het station waar Windows opstaat. Als dat niet werkt, moet u Windows in een nieuwe map installeren.
Ook heb ik setup gedraaid om Windows te repareren maar hier komt ook een foutmelding:
Bericht SU991009
Er is een onbekende fout opgetreden. Start de computer opnieuw op en start Setup opnieuw. Als dit niet werkt, sluit u Windows af en start u Setup vanuit MS-DOS.
(0x3f1)

Deze foutmelding geeft hij terwijl de PC is opgestart vanuit MS-DOS...
Ik weet niet wat ik nog voor opties heb buiten opnieuw installeren, heeft iemand een idee?
GRTZ fun_surfer.
 
Dan zie ik peroonlijk ook geen andere mogelijkheden. Volgens mij opnieuw installeren. Maar even afwachten, misschien zijn er nog anderen dit het wel weten.
 
Beste vanzwam, inderdaad maar even afwachten maar in deze topic las ik over een BIOS-virus, dit houd ik ook maar als mogelijkheid...
GRTZ fun_surfer.
 
Ik weet niet wat in Dos wel en niet kan maar met niets schiet je helemaal niet op.

sfc /scannow is een opdracht in uitvoeren.
Hiermee worden de beveiligde systeembestanden gecontroleerd en vervangen.
Misschien kun je er wat mee.

Hoe is het met je Frans?

Bonjour,
essaye ceci, on va aller pas à pas car a mon avis il s'agit de matériel hardware qui déconne
Dàbord tu enlèves toutes les cartes de manière à avoir que ta carte graphique et ensuite si cela marche tu installe une autre carte, par exemple un modem interne etc...
V`rifie aussi à ce que tes driver correspondent bien avec le winME
Pas de problème ...que de solutions

Wat ik er uit begrijp is het een hardware probleem en adviseert men hier om 1 voor 1 je kaarten uit de pc te halen om de schuldige op te sporen.
En je moet verifieren of de drivers wel voor ME geschikt zijn.
(vrij 'vertaald')
 
Laatst bewerkt:
Beste Elisa, ik ben het inderdaad met je eens dat je met niets doen niets opschiet, maar ik ben nu echt even afhankelijk van de ideeën die jullie aandragen, hoezeer me het 'nietsdoen' ook tegen de borst stuit...:confused:
Ik heb je tip geprobeerd, dit lukt niet, opdracht of bestandsnaam is onjuist. Ik heb wel geprobeerd het register te laten repareren, dit lukte ook niet. Ik ben op zoek geweest naar een virusscanner die je vanaf floppy kunt opstarten maar ik vind er legio die binnen Windows werken maar nog geen die vanaf floppy is te starten.
TNX voor het meedenken!
EDIT: mijn frans is dermate slecht dat het maar goed is dat je de vrije vertaling er bij hebt gezet ;) Dit lijkt me niet de oplossing voor mijn probleem, omdat alles tot voor kort redelijk draaide en er geen hardware-aanpassingen zijn gedaan... Ik zal het morgen proberen.
 
Laatst bewerkt:
EDIT: mijn frans is dermate slecht dat het maar goed is dat je de vrije vertaling er bij hebt gezet
Daarom schreef ik ook 'vrije vertaling'.....ik ken geen woord Frans :p
 
Wat dat betreft zitten we dus op hetzelfde niveau. Ik ken 1 zin en die luidt: Je ne parle pas de français à tout! Maar zonder gekheid, als ze rustig praten en zo net met lezen kan ik het wel een beetje via de context achterhalen maar het blijft voornamelijk gokwerk... :eek:
 
Toch zou ik proberen wat er wordt gezegd.
Kaarten kunnen kapot gaan en zoveel werk is het ook niet. Je zet dat ding gewoon open naast je.
Als je niet weet wat het is moet je gewoon uitsluiten.
 
De enige kaart die er in zit is de netwerkkaart, die zal ik er morgen even uithalen en dan weer het hele stappenplan doorlopen, kijken of het iets oplevert inderdaad.
TNX, GRTZ en sleep tight for tonight, Art.
 
En de videokaart dan? (zul je van iemand anders eentje moeten lenen)
Zit de geluidskaart on board dan?
 
Zowel zijn videokaart als zijn audio zijn on board, hier kan ik dus ook niets mee. Ik heb de netwerkkaart losgekoppeld gehad en alle mogelijkheden weer geprobeerd, zonder resultaat. Het gaat er steeds meer op lijken dat ik alles opnieuw mag installeren... Ik wacht nog even een reply af in de topic van het BIOS-virus en misschien dat jij nog opties heb? :)
TNX so far voor het meedenken! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door fun_surfer
Zowel zijn videokaart als zijn audio zijn on board, hier kan ik dus ook niets mee. Ik heb de netwerkkaart losgekoppeld gehad en alle mogelijkheden weer geprobeerd, zonder resultaat. Het gaat er steeds meer op lijken dat ik alles opnieuw mag installeren... Ik wacht nog even een reply af in de topic van het BIOS-virus en misschien dat jij nog opties heb? :)
TNX so far voor het meedenken! :thumb:

Als je wil kan ik de 3 nood diskettes aanmaken in Norton en doorsturen.Die werken onder dos. Dus PC uit Diskette1 erin opstarten en volgen maar.
 
Als je dit nu download. En je pakt het uit in een mapje, de txt-bestandjes druk je af en verwijder je. De rest kopieer je naar een diskette. Die stop je in de diskettedrive van de pc en dan start je op. Is een DOS Anti-Virus Programma van F-Prot.
[edit] Is gisteren pas geupdated, zie ik.[/edit]

James:)
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal, ik heb gekeken op de site van Symantec (link van Elisa), maar op de PC staat NAV 2005 en de verwijderinstructies die op de site staan aangegeven gaan tot en met NAV 2002 en werken om één of andere reden niet. Ik heb F-Prot gedraaid vanaf een CD'tje en deze heeft een dll-bestand verwijderd. Ook heb ik de Norton Emergency Diskettes gedownload en gedraaid (wat op hetzelfde neerkomt als de verwijderinstructies van die link!) maar hier geen resultaat, hij geeft aan dat alles inmiddels clean is.
De PC start echter nog steeds niet op en ook het repareren van de Windows-versie lukt niet. Ik had mijn hoop gevestigd op de tips die jullie hebben aangedragen maar ik denk dat ik in de verkeerde richting heb gezocht, ondanks dat er toch een virus verwijderd is. Ik ben bang dat ik nu maar beter kan formatteren en alles er dus opnieuw mag zetten. Raden jullie voor de zekerheid een low-level-format aan of misschien nog iets anders?
Allemaal heel erg bedankt voor de ideeën en hulp!!!:thumb:
 
vanzwam, die diskettes die jij bedoeld, vormen die de Norton Emergency Diskettes of heb jij nog andere?
 
Fun_surfer, je vergeet helemaal dat het toch wel iets van de hardware kan zijn.

Geheugen even verwisselen misschien?
 
Geplaatst door fun_surfer
vanzwam, die diskettes die jij bedoeld, vormen die de Norton Emergency Diskettes of heb jij nog andere?
Dit zijn inderdaad de 3 Emergency Diskettes. Maar als je Norton 2005 hebt, kan je deze zelf ook aanmaken. Dit doe je op de volgende manier : plaats de install cd en kies dan voor "Browse cd" of "CD verkennen" dubbelklik op de map "Support" en dan dubbelklik op de map "Edisk" daar vind je het prog. NED.exe dubbelklik. Dit maakt nu de 3 ED diskettes aan.

Moest het je niet lukken, geef een seintje, dan maak ik ze met NAV 2004 en stuur ze door
 
Geplaatst door Elisa
Fun_surfer, je vergeet helemaal dat het toch wel iets van de hardware kan zijn.

Geheugen even verwisselen misschien?

Ik ben bijna zeker dat dit geen hardware probleem is.

1° NAV is geblokkeerd.
2° Een online scan lukt ook niet. -> geblokt.
3° MAW dit duid duidelijk op een rus, dat alle veiligheden uitschakelt.

Enige mogelijkheid, is gewoon scanne in DOS mode, dan is het register van windows niet actief. Want daar zit het in.
 
Beste Elisa, ik was het geheugen inderdaad vergeten... :eek: Dit was zo ongeveer het enige nog wat er kapot kan zijn buiten het MoBo, geheugenmodules omgewisseld, 1 eruit, andere erin, leidde allemaal tot niets!
Geplaatst door vanzwam


Ik ben bijna zeker dat dit geen hardware probleem is.

1° NAV is geblokkeerd.
2° Een online scan lukt ook niet. -> geblokt.
3° MAW dit duid duidelijk op een rus, dat alle veiligheden uitschakelt.

Enige mogelijkheid, is gewoon scanne in DOS mode, dan is het register van windows niet actief. Want daar zit het in.
vanzwam, ik heb in het geheel geen Windows meer, dus NAV hoeft niet noodzakelijkerwijs geblokkeerd te zijn, online scannen lukt dan dus ook nooit omdat er niet eens een online ìs... Ik heb vanaf mijn eigen PC de NEDiskettes aangemaakt en er dus ook mee gescand, eerst heb ik F-Prot gedraaid, die heeft 1 mogelijk geïnfecteerd dll-bestand gewist, daarna heb ik de NEDiskettes gedraaid maar die vonden niets. Ook heb ik al in een eerder stadium scanreg/fix geprobeerd (opgestart vanaf een floppy) maar hier geeft hij de foutmelding die in mijn start-topic heb genoteerd.
Zie ik nog iets over het hoofd of heb ik nog andere opties?
GRTZ en TNX allemaal, fun_surfer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan