cpu is gelijk na opstarten 100% bezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

noodzaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Berichten
3
hopelijk weet iemand een oplossing.

Sinds vandaag heeft mijn computer weer eens griep. na (of tijdens?) het opstarten vertraagt hij opeens. In taakbeheer blijkt de CPU voor 100% bezig te zijn. bij processen blijkt idd 99% naar 'systeem' te gaan, ipv naar 'niet actieve systeemprocessen'.
volgens mij heeft hij alle programma's reeds opgestart, ik heb werkelijk geen flauw idee waar de computer mee bezig is. wachten werkt helaas ook niet, net als het het laden van een heerstelpunt. Opstarten in veilige modus is geen probleem. (zo typ ik dit bericht ook). volgens de virusscanner is er niets mis en spyware is reeds verwijdert.
wat kan er nog meer mis zijn en hoe kan ik het probleem oplossen?

wat extra info:
processor: Intel pentium 4 2.4 GHz
Moederboard: Asus P4PE s478 lan/drr
Geheugen: DDR pc2700 512MB
Videokaard: Asus V9570 TD, chipset FX5700
laatst geinstaleerd: vampire - the masquerade (2 dagen geleden)

alvast bedankt
Thomas
 
bedankt voor de reacties!

ik heb aan de hand van jullie links verder gezocht, en mijn computerkennis is zeker vergroot. het probleem blijft echter onopgelost. ik heb via msconfig wat mogelijkheden geprobeerd, maar zelfs als ik onder 'opstarten' alles uitschakel blijft het probleem.

via wat zoekwerk heb ik uiteindelijk wel een mogelijkheid gevonden. er werd ergens melding gemaakt van eenzelfde probleem dat opgelost was door de index funcie van windows uit te schakelen. Heeft iemand een idee hoe dit moet?

Thomas
 
Het probleem is opgelost!

ik heb via msconfig uitgevonden dat het probleem bij de 'services' lag. na wat puzzelen bleek de oorzaak bij de 'Trend Micro real-time service' te zitten. helaas is dit ook mijn virusscanner. op de trend micro site bleek dit probleem echter bekend. de oorzaak was ontsaan na het downloaden van het laatste zoekpatroon. na deze verwijdert te hebben en het vernieuwde patroon geinstaleerd te hebben, zijn de problemen verdwenen. hieronder een link naar de site waar de oplossing uitgelegd wordt.
http://kb.trendmicro.com/solutions/search/main/search/solutionDetail.asp?solutionId=24264

overigens was het weer een mooie illustratie hoeveel ik eigenlijk met de computer doe. ik heb hem nodig voor werk, maar ook voor het ontwijken van werk ('t is ook tv en stereo)...

Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan