Netwerk verbinding 'zeer goed' maar geen netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Berichten
143
Als ik een windje bij m'n accesspoint vandaan zit heb ik een zeer goede verbinding. Als hij bezig is met netwerkadres verkrijgen duurt dat 2 minuten en hij kan daarna geen adres krijgen:( Waar kan dit aan liggen?
 
Even voor de duidelijkheid...als ik naast m'n accesspoint zit is de verbinding goed en heeft hij ook een netwerkadres. Echter, als ik er een eindje vanaf zit is de verbinding nog steeds goed maar kan hij geen netwerkadres verkrijgen.
 
Oeps, sorry.
Waarschijnlijk heeft jouw laptop dan last van aanbiedingen van andere accespoints.
Hij moet dan een keuze gaan maken en dat kan dan even duren.
Heb je je eigen accespoint op automatisch staan en als voorkeur opgegeven?

Fonz
 
Bedankt voor je antwoord!
naar mijn weten heb ik dit goed ingesteld, maar ik zal binnenkort alle andere netwerken eens weggooien en alleen de goede bij voorkeuren zetten. Is het ook erg als je een zelf opgezet peer-to-peer netwerk in je lijstje hebt staan? Hij is niet verbonden met deze maar deze staat wel op automatisch bij voorkeuren.
mvg,

Berjan
 
Nee, volgens mij niet. Ik heb dat zelf ook, maar daar "kijkt" ie niet naar heb ik de indruk, of maar heel kort ha ha ha.
Ik heb wel gemerkt dat wanneer je het insteld zoals ik hierboven zei, dat het een en ander veel sneller gaat.
Je bent natuurlijk ALTIJD afhankelijk van de atmosferische toestand van dat moment en allerlei invloeden, houd daar rekening mee.

Fonz
 
OK huidige stand van zaken: Ik ontvang overal waar ik wil m'n netwerk, hij krijgt ook een netwerkadres.
Na een tijdje valt de netwerkverbinding weg en vindt hij m'n hele accesspoint niet meer:( ik moet dan het accesspoint even aan-uit doen en dan vindt hij hem weer. na een tijdje valt hij weer weg. en zo blijf ik het circeltje rond gaan
Waar ligt dit aan?

mvg,

Berjan
 
Misschien eens proberen of je je netwerk op een ander kanaal kan zetten. Dus niet het standaard kanaal, als je dan namelijk inderdaad last hebt van buren die met sterkere signalen jou uit de lucht drukken ... dan heb je daar op een ander kanaal geen last van.
 
Dit heb ik al gedaan, er is nu geen enkel draadloos iets in de buurt dat op hetzelfde kanaal zit, en toch doet hij het nog steeds. Ik moet nogsteeds elke keer het stekkertje er opnieuw in doen:(
mvg,

Berjan
 
Dan begint het er mijn inziens op te lijken dat dat accespoint niet helemaal OK is.
Of woon je in een huis met heel veel storende elementen, zoals hele dikke muren, dikke pijpen door die muren etc?

Fonz
 
Ik woon in een normaal huis twee onder een kap, dus dat zou het probleem denk ik niet kunnen wezen
 
Dan gaat het richting een "niet zo goed werkend" accespoint.
Heb je het accespoint al eens op een andere/hogere plek gezet?
Of iemand anders nog een suggestie?

Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan