Medion Dvd Recorder Met 80 Gb Hd (aldi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Hallo,

4 Mei komt er bij de Aldi een DVD recorder met 80 GB harde schijf in de aanbieding.
Hieronder staan de specificatie's.
DVD recorder
met 80 GB harde schijf
per stuk
299.-
• systeem:
- 80 GB harde schijf voor
max 100 uur opname
- opname van TV of
videorecorder op de harde schijf
en tegelijk weergave van
een DVD mogelijk
- opname op harde schijf en
op DVD+R/DVD+RW
- progressieve scan, zorgt voor
een briljante beeldkwaliteit
• aansluiting achterzijde:
- audio uitgang 5.1
- S-video uitgang
- audio/video ingang
- component uitgang
- digitale audio uitgang
(coaxial/optisch)
- 2 euro scartbus met
geïntegreerde RGB uitgang
(1 x in-/uitgang, 1 x uitgang)
- 75 Ohm antenneaansluiting
• aansluiting voorzijde:
- s-video ingang
- audio-/video ingang
- DV-ingang
• Nicam stereoOTR
(One Touch Recording)
• Time Shifting,
kijken tijdens opname
• accessoires:
- euroscartkabel
- AV-kabel
- component kabel
- antennekabel
- infrarood afstandsbediening
(incl. batterijen)
- onbeschreven DVD+RW
• afspeelformaten: DVD, VCD,
SVCD, DVD+R/RW, DVD-R/RW,
foto CD, audio CD, CD-R, CD-RW,
MP3 CD, WMA-CD, JPEG
• afmetingen: 515 x 430 x 156 mm
• incl. verwijderingsbijdrage
____________________________________________

Als ik het goed begrijp kan ik met deze recorder toch ook de foto's bekijken die ik met mijn digitale fotocamera gemaakt heb en daarna op cd gebrand heb.

Misschien heeft er wel iemand ervaring met zo'n recorder en kan mij vertellen wat de prijs/kwaliteit verhouding is?
Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Aan de spec's te zien kan je daar zowat alles mee. En dit voor 299€.Ik zou zeggen, niet twijfelen.
 
mooi ding,en je foto's kan je er mee bekijken,want hij ondersteunt jpeg en foto -cd
 
MEDION -> SAMPO

Hoi,

Heb de advertentie gisteren ook gezien en ben gaan zoeken.

Gezocht in GOOGLE en kwam via een webwinkel op het typenr: MD42183.

In de MEDIONSHOP's verder niks gevonden! ( Medionshop NL & Medionshop DE )

Heb even verder gegoogled op typenr en kwam op de volgende website. http://www.area450.com/recorders/r8hp.html

Korte samenvatting:
MEDION koopt de apparatuur bij Sampo Taiwan in, plakt daar zijn eigen sticker op en klaar.
Bekende problemen:
- Gehorige koelingsfan's (zlef aanpassen?)
- Klok met tijdsproblemen (verbeterd)
- Gebrek aan edit-functie (reclameblokken wegpoetsen) bij branden op DVD.

Voordeel:
Makkelijk regiovrij te maken!

Conclusie: Kost minder maar dan krijg je dan ook niks voor. :8-0:
 
Laatst bewerkt:
medion

Ik heb gisteren de dvd recorder bij de Aldi gokocht.
Mijn eerste indruk is goed.
Tot nu toe ben ik erg te vrede, dus wat wil je nog meer.
 
Re: medion

Geplaatst door helmus
Ik heb gisteren de dvd recorder bij de Aldi gokocht.
Mijn eerste indruk is goed.
Tot nu toe ben ik erg te vrede, dus wat wil je nog meer.

Ik heb er 1 gekocht. In het begin heel erg super! Maar begin me nu toch wel zorgen te maken. Ik heb na 24 uur al de volgende problemen:
* knoppen op het apparaat werken al niet meer, niet reageerd.....ik moet alles met de afstandbediending doen.
* Halverwege de film gooit ie de dvd eruit zonder opgaaf van reden
* Mijn display geeft alles aan (soort van demo) behalve wat ie aan moet geven.

Ik denk dat ik er maar mee terug ga....ben ik eerlijk gezegd niet gewend hoor van Medion. Zijn er meer mensen met deze problemen??
 
Aldi dvd

Ik heb het gisteren gekocht en aangesloten... en ik kan op de tv geen signaal van de dvd krijgen. Ik krijg wel zenders (via dvd apparaat), maar het scherm met talen keuze niet. Wat kan er mis zijn?
 
aldi dvd.

Hoi,

Ik heb de dvd met de scart kabel aangesloten op de tv.
Vervolgens heb ik de antenen kabel (die uit de muur komt) aangesloten op dvd, een gewonen antennen kabel naar de video en van daaruit een scart kabel en een antennen kabel naar de tv.
Mischien heb ik wel wat overbodig veel kabels gebruikt, maar het werk prima en ik heb een erg scherp tv beeld.
 
Heb je dan 2 antennekabels vanuit de muur gebruikt?

groet:rolleyes:
 
dvd

Nee.
De antenne kabel die uit de muur komt, heb ik aan gesloten aan de dvd recorder en de dvd recorder heb ik verbonden met de video recorder.
Hiervoor heb ik de antenne kabel gebruikt die bij de dvd recorder in de doos zat.
Vanaf de video recorder loop er een scart kabel naar de tv en van de dvd recorder loop een scart kabel naar de tv.
Ik heb wel een tv met 3 scart ingangen.
 
Een vriend van mij heeft ook deze recorder gekocht. Hij vroeg zich af of er ook ShowView op zit? Ik zag het op de afstandsbediening zo gauw niet staan.

En kan je ook een film opnemen en vervolgens instellen dat je de reclameblokken er niet bij wilt hebben?
 
showview

ik heb showview ook niet kunnen vinden, ook niet in de gebruiksaanwijzing.
:cool: :cool:
 
Matige beeldkwaliteit...

Ik heb de Medion 80gb DVD recorder ook gekocht.
Ik ben redelijk tevreden, alhoewel ik hem toch terug ga brengen!:(

1) De beeldkwaliteit, ik bedoel kijken naar de TV via de DVD recorder is matig, de scherpte is weg uit het beeld.
Vanzelfsprekend is de kwaliteit van opgenomen beelden dan ook minder.
Het lijkt mij dat de tuner van een goedkope kwaliteit is.

2) Af en toe is het hele systeem gelocked, enige manier om hem aan de gang te krijgen is de stroom er af te halen.

Met name de mindere beeldkwaliteit verbaast mij, zeker omdat er ook een progressieve scan op zit.

Wie heeft ook het probleem met de mindere beeldkwaliteit?

Thanks,
Matrixx
 
beeld kwaliteit

Op mijn dvd recorder is de beeld kwaliteit 100%
Het is mij een keer overkommen dat ik de recorder was gelockd.
 
Nu is het wel zo, dat ALDI België, deze recorders een 14-dagen geleden ook in aanbieding gezet heeft. Echter in Belgie zijn ze NIET verkocht. Niet goedgekeurd dus.
 
Geplaatst door vanzwam
Nu is het wel zo, dat ALDI België, deze recorders een 14-dagen geleden ook in aanbieding gezet heeft. Echter in Belgie zijn ze NIET verkocht. Niet goedgekeurd dus.

Dat dacht ik eerst ook, maar dit betrof een andere aanbieding van een jaar geleden.
 
Ook ik zie een mindere beeldkwaliteit als ik via de tuner van deze DVD-recorder naar een TV zender kijk: het beeld is fletser en lijkt minder scherp. Ook klinkt het geluid anders. Verder is het beeld iets te breed: links en rechts valt een paar centimeter van het beeld af.

Zijn er ook mensen die deze problemen NIET hebben met deze bij Aldi gekochte Medion DVD-recorder?

Met het afspelen van DVD's en het opnemen van TV programma's heb ik nog geen problemen gevonden. Wel is het onhandig dat je niet kunt "knippen" in opnames die je op de harde schijf opneemt.
 
Ik krijg enige verbetering in de beeldkwaliteit wanneer ik het setup menu als videouitgang "YCrCb" of "YCrCb/RGB Uit" selecteer i.p.v. "RGB" (alhoewel de handleiding zegt "RGB" te gebruiken wanneer je een SCART kabel als verbinding tussen TV en DVD-recorder hebt). Ook is het beeld dan minder verschoven.
 
Regiovrijmaken

Medion MD42183

* Ensure there is no disc in the tray
* Press OPEN on the remote
* Press ANGLE on the remote
* Key in 1, then 2, then 3, then 4 on the remote
* Press SOURCE on the remote
* Press 0 on the remote for all regions, 1 for just region 1, 2 for just region 2 and so on...

* REGION 123456 should appear on screen if using "0" as the digit on the last entry
 
Tja, ik heb genoemde DVD recorder ook aangeschaft en ik kan niets anders zeggen dan: geweldig!

Okay, geen showview of gebruik kunnen maken van de digitale tv-gids (kan geloof ik alleen met een Philips) maar tja, wel 300 euro bespaard!

En ook nog eens 3 jaar garantie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan