WMP 9 / 10 en codecs

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met Windows Media Player. Ik kon standaard geen MPEG-layer 2 bestanden afspelen dus heb ik wat geëxperimenteerd met audio-codec's. Met het gevolg dat ik nu prima layer 2 bestanden kan afspelen maar helemaal geen MPEG-layer 3 oftewel MP3's kan afspelen! Steeds de melding 'An audio codec is needed to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help.' De optie om automatisch codecs te downloaden indien ze ontbreken staat aan, maar heeft nooit effect.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

Alles wat ik aan audio-codecs heb gedeinstalleerd.
Ge-upgrade naar WMP 10. Via Microsoft nog een codec pack geinstalleerd. Daarna weer ge-rollbacked naar WMP 9, daarna handmatig stap voor stap WMP 9 gedeinstalleerd, WMP 10 er opnieuw opgezet. Toen nog een keer KLite Mega Codec Pack erop gezet. Niets!! Met een tooltje Gspot (http://www.rita.lt/index.htm) kan ik zien dat er wel degelijk een MP3 codec geinstalleerd is

Mijn conclusie: wat ik ook aan codecs installeer, het lijkt wel of WMP 10 ze helemaal niet ziet. Volgens dat tooltje Gspot heb ik codecs aan bord, maar als ik via 'Control Panel --> Sounds and Audio Devices --> tabje hardware --> properties --> tabje properties' kijk, zie alleen maar PCM en Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 codec staan. Als ik op de opties van deze laatste codec klik, verdwijnt deze spontaan. Beetje vreemd en geeft mij het idee dat er iets mis zit in mijn XP-configuratie met WMP 10.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn??
Wat kan een volgende stap zijn om e.e.a. op te lossen??

Ik heb Winamp tijdelijk geinstalleerd om mp3's af te spelen. Dat werkt prima, maar ik wil gewoon de WMP gebruiken, dat heeft altijd gewerkt!!!
BTW: video speelt WMP trouwens wél af (meesten met geluid!)

Alvast bedankt!!!
Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan