Router blokkeert internetverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
288
Mijn 2 PC's werkten al een tijd goed en konden beiden op internet. Ik heb deze aangesloten via een E-Tech RTVP03 router, en vanaf daar naar mijn breedband kastje. Nu heb ik een probleem: beide PC's kunnen niet meer op internet via de router. Ik kan nu wel op internet met de ene PC als ik hem direct aansluit op het breedbandkastje, maar via de router kan hij steeds de server niet vinden. De tweede PC zei opeens dat het IP-adres niet kan worden vernieuwd...? Ik kan ook niet meer in het controlepaneel van de router komen. Ik heb al een paar keer een reset op de router geprobeerd... Kan iemand mij hulp bieden? Ik ben wanhopig :confused:

Bedankt,

gijluiaard
 
LET OP: Indien er een router tussen de computer(s) en de breedbandkastjes staat dient het IP adres op de router gecontroleerd te worden en NIET op de computer. Is er geen verbinding, dan dient u een directe verbinding met de breedbandkastjes te maken. Werkt de internetverbinding dan wel, dan is de router het probleem en deze dient dan opnieuw geconfigureerd te worden. Hiervoor moet contact opgenomen worden met de leverancier van de router.

De router kent niet automatisch een IP adres toe. Moet ik nu contact opnemen met de leverancier van mijn router, E-Tech?

Nog een belangrijk feit wat misschien nuttig kan zijn: toen ik laatst mijn TV-out geluidskabel probeerde in te pluggen, kreeg ik een elektrische schok van, volgens mij, de netwerkkaart of iets daar in de buurt. Kan dit via de kabel zijn doorgekomen tot de router?
 
Een schok via je router lijkt me zeldzaam,maar dat is moeilijk te beoordelen.
Als je de instructies hebt uitgevoerd die ze aangeven en het werkt niet met de E-tech dan zou ik idd even met E-tech contact opnemen.
 
Heb ze zojuist een email gestuurd, zal wachten op het antwoord (er stond max. 3 dagen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan