van Avi naar MPEG naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik wil een AVI bestand met tmpg encoder omzetten naar MPEG om er vervolgens DVD bestanden van te maken.
Maar er treed al een fout op bij het omzetten van Avi naar Mpeg.
Ik voeg de bijlages toe, wie kan mij vertellen waarom het fout gaat???
 

Bijlagen

  • avi1.jpg
    avi1.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 118
Geplaatst door Lerosa
Hallo, ik wil een AVI bestand met tmpg encoder omzetten naar MPEG om er vervolgens DVD bestanden van te maken.
Maar er treed al een fout op bij het omzetten van Avi naar Mpeg.
Ik voeg de bijlages toe, wie kan mij vertellen waarom het fout gaat???

Bijlage 2:
 

Bijlagen

  • avi2.jpg
    avi2.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 95
lijkt er op dat je bepaalde codec niet hebt , zoek eens naar mpeg 2 codec met google.
 
je moet gewoon doen wat er in de foutmelding staat: installeer dvd speel software, zat er niets bij je dvd speler? zoek anders eens in google naar "dvd player"
 
Ik heb Power DVD op mijn pc staan en een divxplayer!
Of bedoelen ze er wat anders mee?
 
die 1e foutmelding maakt niets uit, er staat alleen dat je mpeg2 bestanden niet kunt afspelen als je geen software daarvoor hebt. Is ook geen foutmelding maar meer een opmerking

Heb je deze ook al bekeken
 
Oke.. en het tweede probleem dan??
Ik lijk wel geen avi om te kunnen zetten naar mpeg.
 
Probeer WinDVD anders eens te installeren (enkel voor de codecs)

James:)
 
Geplaatst door Pretender
die 1e foutmelding maakt niets uit, er staat alleen dat je mpeg2 bestanden niet kunt afspelen als je geen software daarvoor hebt. Is ook geen foutmelding maar meer een opmerking

Heb je deze ook al bekeken

Hoi Pretender, die site van wintips heb ik al de hele avond voor mijn neus en heb al het mogelijke geprobeerd om die avi file om te zetten naar MPEG of DVD bestanden, maar het is me nog steeds niet gelukt.
 
Geplaatst door James007
Probeer WinDVD anders eens te installeren (enkel voor de codecs)

James:)

Hoi James, ook Win DVD staat op de desbetreffende computer.
 
Beste Lerosa,

om dat te kunnen testen,,,,
Ik lijk wel geen avi om te kunnen zetten naar mpeg
.
Gaan we dit als volgt doen,,,,
Download eerst WinAVI en installeer het, je krijgt ook gelijk de benodigde codecs erbij....Hier heb je het,,,,
http://www.winavi.com/WinAVI_Video_Converter.exe

Eenmaal geinstalleert, open het en kies voor de Tab
"DVD" want je wilt een AVI omzetten naar een MPEG

kies je AVI file, dan openen,
bij selecteer output directory, kies je uiteraard voor een mapje naar jouw keus....
Bij selecteer Output Formaat, klik je op het vinkje en kies je voor MPEG1 of MPEG2, (kies voor MPEG2)....
bij het Tab UITGEBREID kan je, als je het wilt de instellingen veranderen, naar jouw keus,,,,
vervolgens klik je op OK, en WinAVI converteert jouw Avi File naar een MPEG, sneller en makkelijker en krachtiger dan TMPGEnc, (Geldt niet voor iedereen natuurlijk anders krijgen we discussies ieder z'n eigen ding,) maar dat wist je natuurlijk al....

Wens je veel succes,,,,

Groeten,,,,
 
Geplaatst door SickWithIt
Beste Lerosa,

om dat te kunnen testen,,,,
.
Gaan we dit als volgt doen,,,,
Download eerst WinAVI en installeer het, je krijgt ook gelijk de benodigde codecs erbij....Hier heb je het,,,,
http://www.winavi.com/WinAVI_Video_Converter.exe

Eenmaal geinstalleert, open het en kies voor de Tab
"DVD" want je wilt een AVI omzetten naar een MPEG

kies je AVI file, dan openen,
bij selecteer output directory, kies je uiteraard voor een mapje naar jouw keus....
Bij selecteer Output Formaat, klik je op het vinkje en kies je voor MPEG1 of MPEG2, (kies voor MPEG2)....
bij het Tab UITGEBREID kan je, als je het wilt de instellingen veranderen, naar jouw keus,,,,
vervolgens klik je op OK, en WinAVI converteert jouw Avi File naar een MPEG, sneller en makkelijker en krachtiger dan TMPGEnc, (Geldt niet voor iedereen natuurlijk anders krijgen we discussies ieder z'n eigen ding,) maar dat wist je natuurlijk al....

Wens je veel succes,,,,

Groeten,,,,

Bedankt!!:thumb: hij is nu bezig met omzetten, en daarna kan ik gewoon verder met waar ik mee tmpgenc toch? Of kan ik het ook in WinAvi omzetten naar dvd?
 
Beste Lerosa,
dat kan maar, ik zou toch bij WinAVI blijven,,,,
je kan ook de keus maken om je AVI File meteen te kunnen converteren naar een DVD, bijna alles kan met WinAVI, daarna kan je het gelijk branden met het Software WinAVI,,,, of met NERO Reloaded mocht je die hebben,,,,

"Wist je dat", dat je met WinAVI ook gelijk NL Ondertitels aan de Avi "Film") kan plakken,,,,

Wat je wel nodig hebt is de DirectVobSub, (Toets het in Google voor meer INFO of voor eventuele download. ("FreeWare").

Waar je wel voor moet zorgen is dat de AVI File samen met de Sub File in hetzelfde Mapje bevindt, en dat het dezelfde naam heeft. (b.v.)
Hostage.avi >>>>ondertitel is dan>>>Hostage.srt

Wens je veel succes,,,,
 
Jouw versie van tmpgenc biedt geen ondersteuning meer voor mpeg2, ongetwijfeld heb je de codecs wel, maar conversie naar mpeg2 is niet meer mogelijk wegens verlopen van je tijdelijke registratie(proeftijd).
Die registratie moet je dan aanschaffen.

Een andere mogelijkheid is de avi naar dvd(mpg2) om te zetten met mainconcept encoder(www.mainconcept.com). Deze is ook een stuk rapper dan tmpgenc.
 
gewoon het avi file decompressen met avi2mpeg en dan inladen in tmpgencoder.
er zal hoogstwaarschijnlijk ac3 geluid gebruikt zijn
 
Hallo allemaal, wat ik wilde is gelukt!
Heb het allemaal met WinAvi gedaan, en het werkt.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.:thumb:
 
Toch nog even een vraagje:eek: is het ook mogelijk om weer van DVD terug te gaan naar Avi of Mpeg??
 
Beste Lerosa,,,,

de antwoord op jouw vraag is,,,,????

JA, zeer zeker,
je kan het met WinAVI doen, maar van DVD naar een AVI/MPEG File omzetten werkt niet zo fijn met WinAVI,

Ik zou liever dan een DVD Ripper gebruiken, ikzelf doe het met DR.DivX, je zou ook naar deze twee kunnen kijken, ImTOO DVD Ripper en Nr1 DVD Ripper,

http://www.imtoo.com/


http://www.dvdtox.com/dvd_ripper.htm

en mocht je het op een FreeWare Style willen doen, kijk even hier naar,,,
http://www.extradvd.nl/html/rippendvd.htm

wens je veel succes,,,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan