Algemene macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Misschien een niet op te lossen vraag maar toch,

Stel ik wil een macro maken die b.v. het adresboek van Outlook opslaat, vervolgens de linken van MIJN FAVORIETEN opslaat, dan b.v. naar nero gaat en daar alle mappen selecteerd die ik aanwijs om vervolgens een backup van te maken.

Het lijkt mij ******* handig als als deze verschillende opdrachten eenmalig ingegeven konden worden in een macro om deze dan b.v. wekelijks met EEN druk op een knop uit te voeren.

Kan dit ergens mee of denk ik te ver vooruit in het computergebeuren?

Bij voorbaat dank
 
Stel ik wil een macro maken die b.v. het adresboek van Outlook opslaat, vervolgens de linken van MIJN FAVORIETEN opslaat, dan b.v. naar nero gaat en daar alle mappen selecteerd die ik aanwijs om vervolgens een backup van te maken.


Is het ook echt STEL DAT of wil je dit programma ook hebben/maken. Ik denk dat het wel mogelijk is, eigenlijk zou het moeten kunnen.
Waarom zou je persee naar Nero gaan om daar mappen aan te wijzen??
Oh ja, waarom wil je een macro en geen .exe bestand??
Met een macro het me meer beperkingen dan met een .exe lijkt me.
 
Macro

Hoi,

Is het mogelijk dan om een exe bestand te maken voor zoiets?
En Nero gebruik ik altijd voor het maken van back-ups.
 
Ja hoor het zal wel mogelijk zijn. Zou ik eens even moeten kijken waar outlook zijn adressen files heeft staan. Favoriten kun je zelf ook vinden als je beetje iets weet van windows, en een back-up maken:
Ik denk niet dat het mogelijk is om via nero een back-up te maken, het zou wel mogelijk zijn om in het programma zelf een soort van windows verkenner te zetten waarin je de mappen en bestanden kunt aanklikken die je wilt back-uppen.
Ja, het zou een .exe bestand kunnen worden hoor.
Wou je het zelf maken?;)

Greets
 
Macro

Hoi,

In ieder geval bedankt voor je reacties.

Het "probleem" is inmiddels opgelost, ik heb Macromaker van Internet gehaald en daarmee worden ALLE toetsaanslagen opgenomen.

Nu kan ik dus met een enkele klik alle programma's laten doen wat ik anders wekelijks handmatig moet doen.

Het programma maakt slaat nu de favorieten, adresboek en agenda op, gaat vervolgens naar Nero en selecteerd daar de algemene map waar ik alles in heb staan en zet deze op cd. Voorwaarde is wel natuurlijk dat je een cd erin hebt zitten.

Bedankt voor je meedenken!!!!

gr:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan