Radio via de PC via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amsterdamman

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Berichten
47
Bij sommige radiostations kan je luisteren via de pc. Nu heb ik dit getracht te doen bij bijvoorbeeld YORINFM en Radio Noordzee maar ik hoor helemaal niks. Maar bijvoorbeeld de BBC lukt het wel. Nu maak ik ook gebruik van xstreamradio en daarop kan ik ook bijna niks ontvangen. Iemand zei al dat het misschien kon komen via een foute instelling van mijn mediaplayer. kan iemand mij helpen?
 
Open media player en ga naar extra->opties->netwerk.
Vink daar de volgende dingen aan:
- Muticast
- UDP
- TCP
- HTTP

Kijk ook even naar de proxyinstellingen bij HTTP. Dit staat iets verder naar onderen.

Probeer het nu nog is.

Succes.
 
Als dat werkt is dit misschien een leuke link voor je? http://www.nederland.fm/

Klik op de zender en hij start. Alles bij elkaar :)

Misschien dat het via deze site ook zonder problemen gaat?
 
De link staat al in mijn favorieten:thumb:

Nu nog even afwachten of het probleem bij amsterdamman ook is opgelost.
 
via winamp luister ik de hele dag naar internet radio ,werkt perfekt
 
nou het lukt nog steeds niet. maar winamp zal ik even gaan proberen misschien dat het daarmee lukt. wanneer ik naar de site van nederland.fm gaat, en ik op een zender klikt, gebeurt er niks.
en wanneer ik bijvoorbeeld naar de website van yorinfm gaat, en op online luisteren klikt, dan gebeurt er ook niks. ja steeds verbinden, en dan gereed. maar dan heb ik nog geen radio.
 
inmiddels heb ik winamp gedownload. maar nog steeds kan ik niet yorinfm of radio3 beluisteren. en ik snap niet wat er precies wordt bedoeld met codecs./iemand?
 
heb je een firewall, zoja blokkeerd die de boel misschien?
zet hem een uit en probeer het dan eens.
 
ik krijg steeds onbekende zone (gemengd) wanneer ik de website van yorinfm.nl open en dan online wil luisteren.
 
ik krijg het maar niet voor elkaar:
zowel op de website van nederland.fm> als ik op een radiozender druk dan komt er heel snel te staan> gereed.
zowel op media player: doet het niet
en als ik op de website van yorinfm zit en druk op uitzending>gebeurt er niks

ahhhhhhhhhhhhh help
 
als je naar de site die tanja geopperd heb dan moet je inderdaad op een radiostation klikken.
je krijgt dan in het midden een venster waar dan komt te staan:in buffer opslaan.

als er daarna dus niks gebeurt klik dan op dat driehoeje(play knop) om hem alsnog te spelen
 
op de één of andere reden doet die site van Tanja het nu wel. Ik had wel een nieuwe mediaplayer gedownload dus misschien dat daar de fout in lag. BEdankt voor de hulp tot zover.
Echte een goede site is dit.

nogmaals bedankt!
 
Ik ben blij dat hij eindelijk werkt. Ik wist niet wat het probleem was. Ik wist alleen dat het een hele mooie site was:D

Nieuwe mediaplayer. Toch een eenvoudige oplossing eigenlijk :D
 
Nog één ding: ik kan alleen sommige radiostations via de site van Tanja luisteren wanneer ik mijn firewall uitschakelt. Iemand een idee hoe ik dit kan instellen in mijn NORTON Firewall?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan