Foto's in juiste volgorde op cd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

blade junior

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Berichten
13
Hallo,
Ik heb hier eerder als eens de vraag gesteld hoe ik mijn foto's in de gewenste volgorde op cd kon plaatsen,heb toen de tip gekregen om de foto's te nummeren,beginnen met 01-02-03enz,alles ging vlotjes tot ik aan nr 99 kwam,toen begonnen de problemen,als ik nr 100 gebruik gaat die verder op nr 10...........
hoe kan ik dit verhelpen?
Iemand raad voor mij?
 
overnieuw beginnen met:

- 001
- 002

- 0001
- 0002

wel weer wat werk, maarja kan volgens mij niet anders
 
Even.. Hoe kan die verder gaan met 10? Je doelt op 99 - 100 - 110 ofzo?
 
Geplaatst door XP_PC
Even.. Hoe kan die verder gaan met 10? Je doelt op 99 - 100 - 110 ofzo?

He,ik bedoel als ik aan foto 100 kom dan staat die niet achter foto 99 maar achter foto 10

heb juist het bovenstaande geprobeerd met opnieuw te beginnen met 001 dan enz maar dit lukt ook niet,dan gaat die weer verder op foto 00
 
Geplaatst door Rimsic
wel weer wat werk, maarja kan volgens mij niet anders
Dat kan best anders. Met de functie Groepshernoeming van IrfanView. :)
Zie bijlage.
Open IrfanView en klik op Groepsconversie/-hernoeming in het menu Bestand.
Blader naar de map met foto's, selecteer de foto's die je een ander nummer wilt geven en klik op de knop Toevoegen. Je foto's komen nu in het linker vak te staan. Daar kun je ze met de knoppen Omhoog en Omlaag op de juiste volgorde zetten.
Vervolgens kies je een doelmap waarin de hernummerde foto's moeten komen te staan.
Klik op de knop Hernoemingsopties. Wil je bijvoorbeeld dat je foto's een viercijferig nummer krijgen, dan vul je bij Algemene naam #### in.
Bij Startindex vul je in waar het nummeren moet beginnen.
De foto's worden hernummerd in de volgorde waarin ze in het linker vak staan.
In dit geval dus: 0001,0002,0003,0004,.....9996, 9997,9998,9999.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
dan moet je eerst irfanview er were opdonderen :)
 
Geplaatst door XP_PC


Op die fiets.. Dat heeft met de Windows weergave te maken..

Zoiets he: http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/aao/ (1, 10, 12, etc..)

Dit kon je oplossen door met die 0-en ervoor te werken..

0001
0099
0100
0101

Als het goed is..

Anders begin je vanaf 100?
[/QUOTE

Ik ben dus begonnen met 00-01-02-03-04 tot en met 99
dan heb ik geprobeerd met 100 maar deze foto volgt dan op foto nr10 he

Dus die 0 ervoor helpt volgens mij niet,en als ik nu mijn eerste foto begin met nr 100 dan ga ik weer in de problemen zitten als ik aan 1000 kom als ik het goed begrijp?
 
Geplaatst door Rimsic
dan moet je eerst irfanview er were opdonderen :)

Wilde ik net zeggen :).

Maar de volgorde waar de TS het over heeft wordt aangehouden door Windows..
Je moet dan een andere volgorde aannemen.
 
Geplaatst door Guus abc
Dat kan best anders. Met de functie Groepshernoeming van IrfanView. :)
Zie bijlage.
Open IrfanView en klik op Groepsconversie/-hernoeming in het menu Bestand.
Blader naar de map met foto's, selecteer de foto's die je een ander nummer wilt geven en klik op de knop Toevoegen. Je foto's komen nu in het linker vak te staan. Daar kun je ze met de knoppen Omhoog en Omlaag op de juiste volgorde zetten.
Vervolgens kies je een doelmap waarin de hernummerde foto's moeten komen te staan.
Klik op de knop Hernoemingsopties. Wil je bijvoorbeeld dat je foto's een viercijferig nummer krijgen, dan vul je bij Algemene naam #### in.
Bij Startindex vul je in waar het nummeren moet beginnen.
De foto's worden hernummerd in de volgorde waarin ze in het linker vak staan.
In dit geval dus: 0001,0002,0003,0004,.....9996, 9997,9998,9999.

Guus.

Best wel ingewikkeld hier,mijn bedoeling is wanneer ik foto's bijplaats in mijn aangelegde fotomap dat ik ze meteen nummer,als ik ze dan achteraf wil overzetten op cd dan staan ze meteen in de juiste volgorde,begrijp je
 
Geplaatst door blade junior
,mijn bedoeling is wanneer ik foto's bijplaats in mijn aangelegde fotomap dat ik ze meteen nummer,als ik ze dan achteraf wil overzetten op cd dan staan ze meteen in de juiste volgorde,begrijp je
Dat begrijp ik.
Maar je kunt foto's die al hernummerd zijn met hetzelfde gemak wéér hernummeren als er nieuwe foto's bij zijn gekomen.
En als je bijvoorbeeld al duizend foto's hebt en je wilt nieuwe foto's hernummeren geef je dat aan door bij Startindex 1001 in te vullen. Je nieuwe foto's krijgen dan nummer 1001, 1002, 1003 etc.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Dat begrijp ik.
Maar je kunt foto's die al hernummerd zijn met hetzelfde gemak wéér hernummeren als er nieuwe foto's bij zijn gekomen.
En als je bijvoorbeeld al duizend foto's hebt en je wilt nieuwe foto's hernummeren geef je dat aan door bij Startindex 1001 in te vullen. Je nieuwe foto's krijgen dan nummer 1001, 1002, 1003 etc.

Guus.

Dus Guus,
Ik moet mijn eerste foto beginnen met 0001 en zo verder gaan? dan geraak ik zowiezo tot 1000?
 
Geplaatst door blade junior
Ik moet mijn eerste foto beginnen met 0001 en zo verder gaan? dan geraak ik zowiezo tot 1000?
Als je bij Algemene naam #### invult nummert IrfanView ze automatisch als 0001, 0002, 0003 etc. En dat kan dus doorgaan tot 9999.
Waar IrfanView begint met nummeren hangt af van wat jij bij Startindex invult.
Vul je daar 1 in dan begint het nummeren met 0001.
Vul je daar 1500 in dan wordt het 1500, 1501, 1502 etc.
Kijk nog maar eens goed naar het screenshot.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
foto en sorteren

Volgens mij gaat dit even iets verder dan alleen maar her nummeren en renamen (wat overiens ook in de Photoshop's kan).
Ik heb ongeveer 20.000 afbeeldingen op m'n PC staan (RAW's) en beheer die met het gekochte progje IMatch ($49), je kan er mee doen wat je wilt maar terugvinden lukt altijd! Je moet je echt eerst afvragen waarom je ze gesorteerd op een Cd wilt hebben!
Als je een fotoalbum wilt gaan maken (bijv op het net, gratis) dan plaats je de foto's daar waar ze horen en doet het nummer er niet toe. Wil je een showtje op je PC dan zijn daar ook zat gratis progjes voor en zet je ze weer waar ze horen.
desnoods gebruik je datum en tijd in je verkenner om te sorteren.
Nogmaals, eerst heel goed nadenken wat voor archiveer methode je wilt toepassen en waarom en waarvoor!

suc6
theo
 
foto en archiveren

ik zag net in de boekwinkel dat er bij een computerblad een gratis full versie 5.0 van ACDSee zat, Dit is een heel goed progje voor archiveren en je kunt er ook slide showtjes mee maken.

suc6

groeten,
theo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan