hoeveel minuten voor 1 dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
330
Ik maak gebruik van Pinnacle 9.0, prachtig programma.

Maar er moet toch een manier zijn om te kijken zien of uit te rekenen hoeveel minuten van een videoband op een dvd (4.1gb) kunnen, met de huidige techniek??

Nu gok ik ongeveer op 1 uur video voor 1 dvd, maar dat moet toch precieser kunnen.
Wie weet raad??

m.vr.gr.Marianne
 
Het zal vast bestaan maar het probleem blijft dat het erg afhankelijk is van meerdere factoren, zo'n prgramma zal dan allerlij vragen moeten stellen over jij de qualiteit wilt hebben op de dvd want uiteraard hoe hoger de qualiteit hoe minder de minuten worden.

Persoonlijk heb ik nog niet zo'n programma gezien, weet wel dat als je een video dvd wilt maken met Nero er een balk aanwezig is die verteld hoe vol de dvd ongeveer gaat worden. Met een minuten indicatie.
 
Uit ervaring kan ik je vertellen dat er van een video
ca 140 minuten op een dvd gaat.
Het is dan nog van goede kwaliteit. Ik heb ook mijn video's op dvd gezet.
Je moet dan wel een beetje spelen met de bitrate.
Ik werk zelf met Pinnacle 9.4
Bij versie 9 en hoger kan je de bitrate handmatig instellen.
Mocht je de kwaliteit niet goed vinden dan kan je de bitrate hoger instellen maar dan kan er minder film op je dvd.
Bij een bitrate van 7500 Kbits/sec (max) kan er maar 77 minuten op en bij een bitrate van 3000 Kbits/sec (min)kan er 185 minuten op. Dit laatste zou ik niet doen, want dan wordt de film niet echt mooi.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Ray.
 
Daar ben ik zeker benieuwd naar, hoeveel moet de bitrate zijn voor een goede kwaliteit en ongeveer 140 minuten? Kwaliteit vind ik wel belangrijk.
 
De bitrate is dan 4000 Kbits/sec.
Vind je dit niet goed genoeg dan kan je het op 5000 of hoger zetten.

Ray
 
Ik heb direct even gekeken, maar dit is kbits per seconde, wat hij aangeeft neem ik aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan