DVD geeft "groen " beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Wat kan de oorzaak zijn dat een (gebrande) DVD op de ene DVDspeler goed beeld geeft, en op een andere DVDspeler "groengeblokte beeldjes"geeft.

DVD gebrand met Nero en DVD spelers zijn van gerenomeerde merken.

Volgens "mijn inschatting " ligt het aan de firmware die in een DVD speler zit, maar wie weet het juiste antwoord ?

Mijn Dank is wederom Groot :thumb:
 
Beste H6nsvV,

dat is een goeie vraag, de ene DVDSpeler heeft de juiste Regio, dat kan Regio 1 of 2 zijn,
en je hebt natuurlijk RegioVrij,

en je hebt het netjes gebrand en uitgetest, hoe kunnen
we dat voorkomen dat ie wel een uitstekend beeldkwaliteit weergeeft op je dvdspeler, door....

SlySoft AnyDVD op je PC te installeren, die gaat zich nestelen in je DVD-Rom DVD-RW en CD-RW Drivers, waarna je, je film/iets anders, gaat branden met watvoor soort programma dan ook, dat ie op elk DVD Speler Afspeelt, ook op de PS2 en XBox,
hebt het namelijk grondig uitgetest,,,,
hier heb je de link van SlySoft AnyDVD,
http://www.slysoft.com/nl/anydvd.html

wens je veel Succes,
 
Dit kan ook liggen aan de kwaliteit van de gebruikte schijfjes. de ene speler kan er makkelijker mee overweg als een andere. Meestal zijn de wat duurdere spelers van gerenomeerde merken wat kieskeuriger als het om gebrande dvdtjes gaat. Ik gebruik zelf imgtool om de dvd te branden, deze werkt over het algemeen perfect en heb geen klachten bij het afspelen op meerdere merken spelers.
 
Het kan ook zijn dat de bitrate van de gebrande dvd niet overeenkomt met dat wat je dvd-speler aankan.
Dit overkwam mij in de beginperiode toen ik VCD's met hoge bitrate (3000) maakte. Thuis speelde het wel goed af (Sony) maar bij een ander waren alleen groene blokjes te zien.
 
Hoi allemaal,

He allemaal dank voor jullie reactie, en SickWithIt dank voor je duidelijke uitleg.

Dat de kwaliteit van de gebruikte schijfjes een oorzaak kan zijn is natuurlijk een mogelijkheid, of een combinatie van beiden( regio) maar ja dan denk ik ook waarom dan wel in de ene en niet in de andere, van het zelfde merk . :8-0:

Ik vermoed toch dat SickWithIt antwoord zeker een oplossing is voor die geen die dit probleem heeft.

Heb inmiddels Any DVD geinstald en zal laten jullie weten of het probleem hiermee is opgelost.

Allemaal nog geweldig bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan