cd van maud

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
hallo,

ik heb een cd van maud en wil hiervan mp3 bestanden maken voor de mp3 speler van mijn dochter.
dit gaat echter niet want ik krijg een foutmelding dat hij de cd niet kan lezen.

ik denk dus dat er een beveiliging op zit.
heb geprobeerd om een image te maken met clone cd en alcohol120% echter zonder resultaat.
wie heb er een oplossing?
 
@P@sbeer,

Als ik een gewone cd rip met mediaplayer 10, dan kan ik direct al de optie mp3 opgeven. Ze worden dan gelijk al geconverteerd naar mp3 tijdens het rippen.
 
Geplaatst door Tanja1968
@P@sbeer,

Als ik een gewone cd rip met mediaplayer 10, dan kan ik direct al de optie mp3 opgeven. Ze worden dan gelijk al geconverteerd naar mp3 tijdens het rippen.

Tanja, je zal wel gelijk hebben, ik rip nooit;)

zal het eens proberen, bedankt
 
Geplaatst door P@sbeer
probeer de cd te rippen met bijv mediaplayer 10, en daarna de "rip" te converteren naar een mp3, dan moet het lukken

moet je wel een converteerprogramma hebben

http://www.myzips.com/software/AKRAM-Audio-Converter.phtml
Beveiligde CD's kunnen niet geript worden, anders waren ze niet beveiligd. Ik denk niet dat er voor dit probleem een oplossing is.

@Goldvinger: Weet je wat voor beveiliging erop staat? Staat er op de buitenkant een bepaalde melding of woorden zoals "Midbar", "Macromedia", "Mediamax", "Suncomm" of "This CD will not ...." ?

James:)
 
Mwâh.. Er zijn cd's waar je met een permanentmarker ergens een streepje kan zetten en dan lukt het..

En sommige brandprogs kunnen het ook..

Maar sommige zijn inderdaad vrij moeilijk te kopieëren..
 
heel raar allemaal.
als ik de cd open staan er dikke streepjes achter de track.
en het laatste nummer is een dvd formaat.
deze kan je afspelen op de dvd en dan zie je een videoclip.
maar die zwarte strepen achter de track vind ik raar.

ik weet niet wat voor beveiliging op zit helaas.
staat niks op het hoesje dat ik weet
 
Geplaatst door XP_PC
Mwâh.. Er zijn cd's waar je met een permanentmarker ergens een streepje kan zetten en dan lukt het..

En sommige brandprogs kunnen het ook..

Maar sommige zijn inderdaad vrij moeilijk te kopieëren..


vervelend allemaal.
koop je een dure orginele cd waar je mp3 van wil maken omdat je een mp3 speler hebt en dan kan het niet.
zijn weer lekker bezig die muziek jongens
 
Geplaatst door XP_PC
Mwâh.. Er zijn cd's waar je met een permanentmarker ergens een streepje kan zetten en dan lukt het..
Dat was met het oude Key2Audio, maar dat wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.
Nu is schakelt men geleidelijk aan over op de Suncomm-technologiën, en die zijn spijtiggenoeg nog te efficiënt.

@Goldvinger: Idd, we zijn echt naar een dieptepunt toe aan het werken, maar we zijn er nog niet hoor.... spijtiggenoeg.
Stomme kopieerbeveiliging:mad:


James:)
 
Jullie moeten het maar zeggen als ik nu een hele stomme suggestie doe, want ik weet niks van kopiëerbeveiligingen en rippen en zo.
Maar kun je niet gewoon een kabeltje van de lijnuitgang van je versterker naar de lijningang van je geluidskaart laten lopen en de hele cd dan opnemen?
Er zit dan wel een extra digitaal > analoog > digitaal-omzetting in, maar dat hoor je op een mp3-spelertje waarschijnlijk niet of nauwelijks.

Guus.
 
Geplaatst door James007
Analoog lukt natuurlijk wel.:)
Dacht ik ook.
Maar ja, ik ben dan ook nog van de generatie die muziek opnam met zo'n machine. :D
(En ik vind die er nog steeds een stuk mooier uitzien dan een cd-rom brander. :D)

Guus.
 
een goed idee guus.
kan het altijd proberen natuurlijk als niks anders lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan