Blikken geluid Medion HDD/DVD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

rethakul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
1
Hallo,

ik heb ook sinds kort de Aldi aanbieding HDD/DVD recorder in huis, en tot nu toe weinig problemen (alhoewel de bediening niet al te intuitief is :( )

Mijn enige klacht is dat het geluid van de opnames / DVD erg blikkerig klinkt. Als ik bv. gewoon tv kijk klinkt het geluid veel beter, weet iemand of hier iets aan te doen is?
 
Zou kunnen liggen aan de converters, maar digitaal geluid is sowieso "harder/kouder" dan analoog wat uit je TV komt.

Fonz
 
werk zelf parttime in een electronicawinkel waar je wijzer van wordt...
ik weet dat er erg veel verschil zit in de kwaliteit van de tuners. Vaak zie je bij goedkopere merken dat deze erg kl#$te geluid geven. Zelfs mono! Zou ook het geval kunnen zijn bij medion. Succes :thumb:
 
Medion DVD recorder HDD 160 GB

Ook afgelopen week heb ik de Medion DVD recorder HDD 160 GB aangeschaft.
Eerst volgt nu een mogelijke oplossing (1), dan enkele flinke ongemakken (2) en fouten (3)
1. Standaard staat digital surround ingesteld. Indien je hierop niet afspeelt klinkt het geluid blikkerig.
In het menu setup onder audio kun je deze wijzigen in PCM.
2.Ongemakken zijn:
* ingewikkelde structuur om een functie af te sluiten, waardoor men steeds moet doorklikken. Hier ontbreekt een aparte knop op de afstandsbediening.
3. De opgegeven formaten werken niet. (wma en wav werken niet; wel de cda tracks op normale CD muziekschijf en de MP3 CD. In de verkoopspecificatie's staat dit wel vermeld; in de gebruiksaanwijzing echter weer niet. De gecompileerde schijf is op andere dvd recorders wel afspeelbaar.
Ik zal trachten met Medion hier nog kontakt over te hebben, anders ontstaat er een serieus probleem. Juist vanwege het kunnen afspelen van *.wav en *, wma bestanden ben ik tot aankoop overgegaan.
Dit bericht zal ik mogelijk hierop aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan