Hoe ? Multimedia PC / TV comb. draadloos thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
Berichten
0
Wanneer ik bij een audiozaak naar binnen ga word ik doorverwezen naar een computerzaak en je raad het al, wanneer ik bij een computerzaak naar binnen ga word ik doorverwezen naar een audiozaak!!!

Wat is mijn probleem?

Ik wil in mijn huis audio en PC geheel samenvoegen. Dit in een netwerk (server in meterkast), TV kijken en internetten in de woonkamer, keuken en slaapkamer. En liefst (alles) draadloos.

Nou weet ik dat er systemen zijn via het electriciteitsnet en diverse mogelijkheden met WiFi. Maar waar kan ik terecht voor advies voor alles, van (digitale) TV, Digitenne en schotels tot servers, ADSL, internetten en DVD, audioapparatuur en dataopslag.

Ik heb nu niets en wil een geheel nieuw systeem aanschaffen. Inclusief bioscoop op zolder (beamer heb ik al).

Wie weet waar ik terecht kan voor deze allesomvattende vraag???
 
Een netwerk via het electriciteitsnet is op dit moment nogal prijzig, ik geloof iets van 50 euro voor een adapter. Waarom neem je geen draadloze router die je naast de server in je meterkast zet? Je overige pc's voorzie je dan van een draadloze netwerkkaart, al dan niet via usb.

Ik neem aan dat je minimaal een pc van windows xp mediacenter gaat voorzien (dat lijkt me voor jouw situatie de mooiste oplossing), daar hebben we een aparte sectie voor. Je kunt dan bijvoorbeeld tv programma's opnemen op je harde schijf, radio en tv zenders via de pc aansturen, ik noem maar een voorbeeld.

Welke rol wil je de server precies gaan geven? dhcp en gateway kan via de draadloze router. Ook een eventuele web- en FTP server kan via een gewone pc, daar heb je geen serverplatform voor nodig.

Verder heb je speciale hardware waar je bijvoorbeeld je tv ingang op kunt aansluiten.

Je hebt nu helemaal niets van hardware zeg je. Wil je de audio via een radio laten lopen of ook via de pc? Sterker nog, via internet kan je al heel veel radiokanalen beluisteren.

Op zolder zou je een pc kunnen neerzetten met mediacenter, waar een 5.1 setje achter zit en waar je de beamer op aan hebt gesloten.
 
Ik ga deze vraag verplaatsen naar de sectie multimedia.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan