Kan video niet afspelen,HULP AUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan1984

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
10
Ik krijg wanneer ik een gedownload videobestand van +/- 150MB probeer af te spelen met mijn Windows Media Player :

-Verbinden;
-Verbinding maken met de codec server;
-Verzenden van verzoek voor codec;
-Verbinding maken met de codec server;
-Verzenden van verzoek voor codec;
-Fout tijdens het downloaden van codec
-Afspelen.

Hij speelt dan echter enkel het geluid af en ik krijg geen beeld wat ik zou horen te zien.Enkel audio en geen video dus.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik voor exacte handelingen (ben nogal een nOOb,dus graag uitgebreide uitleg svp)moet verrichten om dit videobestand als videobestand tye kunnen bekijken?

Alvast bijzonder bedankt.
 
Waarschijnlijk als je een andere player download lukt het wel. BSplayer of Allplayer zijn goede players die standaard de benodigde codecs in huis hebben.
 
Ik kan niet vinden wat de extentie zou moeten zijn,weet niet hoe ik daar achter moet komen..Het is een videobestand in ieder geval.Ik weet dus werkelijk niks van computers dus als ik iets moet downloaden heb je dan mayby een link voor me?Of vertel anders svp waar ik die extentie vandaan kan halen..

bedankt maar weer
 
Staat vaak gewoon achter de naam van de film.
Dus bijvoorbeeld;

film.mpeg of zoiets......


Of je klikt rechts op het bestand en gaat dan naar Eigenschappen!
 
.avi bestand dan.

Al staat er Bestandstype:Videobestand

en bij eigenschappen;samenvatting staat bij geluisindeling: MPEG Layer3

Word je hier iets wijzer van?
 
Waarschijnlijk is het een bestand waar Mediaplayer geen codecs voor kan downloaden.
Lesje zoeken/downloaden?

Typ in het zoekveld van Google het volgende in:

bsplayer download


En viola, de eerste pagina voor je neus is het!!!
Even scrollen naar de Free Version en binnehalen maar.
Nou, viel mee he?
Succes ermee.
 
Het is me zowaar gelukt.Ik ben nu van blijdschap salto's aan het maken in de woonkamer,ik ben een rijker mens nu,heus.Bedankt.

Nee,ik ben nog niet daar waar ik wil wezen helaas.Ik heb 'm gedownload en geinstalleerd,maar krijg nu de melding als ik poog het videobestand af te spelen:

Unknown fileformat (DIVX).

Hier dan misschien ook een oplossing voor?

tnx in advance
 
Okee, volgende dan. All Player is er 1 die divx aankan. Let op! Nieuwe zoektechniek: begin in het zoekveld van Google met een aanhalingsteken " Die krijg je door op Shift toets te drukken en tegelijkertijd de toets met het aanhalingsteken en komma erop (naast Entertoets) Als je niet direkt het teken ziet, geef je een druk op de spatiebalk. Typ direkt nahet aanhalingsteken de tekst:
All Player en direkt daarna weer een aanhalingsteken zoals we net deden. Dan heb je dus dit:
"All Player"
Tot slot druk je op de spatiebalk en typ je: download
Dan heb je dus dit: "All Player" download
Nu klik je op Zoeken en dan vindt je een aantal pagina's waarvan je de vijfde neemt (ALLPlayer - Download ALLPlayer from Video category)
Als de pagina zich heeft geopend klik je op:
Download Now! De rest weet je wel he?
Succes!
 
Kijk,dat is nog eens uitleggen.Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel íets kennis heb als ik misschien heb laten blijken.Ik ben bekend met het toetsenbord en tools als ctrl c dus dat zit wel ok.

Ik kom ondanks deze oneindige kennis en jouw goede adviezen in de problemen.Alles verloopt soepeltjes totdat ik de knop "Download now!" indruk.

Ik kom dan bij deze URL terecht:

http://www.sofotex.com/cgi-bin/ls/page.cgi?page=download&link=13760

Hij begint dan echter niet te downloaden,en schiet door naar deze poolse site:

http://marbit.com.pl/Polish/index.php

Als ik vóór dit gebeuren de toets "If it does not, click here to Download" intoets gebeurd hetzelfde....

Nu enige ideen?
 
mocht je binnenkort geen antwoord krijgen zal ik het programma op mijn site plaatsen. heb nu weinig tijd helaas.
 
OK.Ik klik op de link en kies "opslaan".Ik sla hem op en probeer hem vervolgens vanaf die locatie te openen.Wanneer ik dubbelklik (omdat ik in de veronderstelling ben dat ik hem nog moet installeren) opent er al een klein minispelertje van RealPlayer.Vervolgens krijg ik de melding:

"RealPlayer needs to download new software to play this clip."

Auto Update ;contacting Real

RealPlayer requires additional components to play this presentation.Please wait while a software update is located

There is no software update available from Real to support this content.

Vanaf hier zit ik dus weer vast..Enig idee wat ik nu nog kan doen?
 
Wanneer je op de linkt klikt, moet je kiezen voor "opslaan" en dan kies je een locatie op je harde schijf. Je kiest dus niet voor "openen" of "openen vanaf deze locatie"!
wanneer het bestand gedownload is, open je de map waar die in staat en dubbelklik je erop. Het is gecomprimeerd met winrar en zal dus uitgepakt moeten worden. Ik meen dat XP dat standaard kan. Je pakt het bestand uit naar een map die je eerst even moet aanmaken. Als het bestand eenmaal uitgepakt in een map staat kun je in die map klikken op het icoon van allplayer.exe
Het programma start dan op en je kunt films afspelen.
Ik hoop dat het je lukt!
 
Lukt nog steeds niet helaas.Als ie is opgeslagen op m'n harde schijf kan ik hem wel openen vanaf die locatie,maar ik krijg toch écht wederom hetzelfde probleem als hierboven (2 posts terug) omschreven.Zou het niet zo kunnen zijn dat omdat ik RealPlayer heb ik geen AllPlayer kan installeren oid?
 
Laatst bewerkt:
hmmm, lijkt me eerder een probleem dat realplayer denkt dat het die rar-file moet openen. dat is dus niet de bedoeling. heb je toevallig winrar op je pc staan? zo ja, open winrar en kies voor "open file" en selecteer de file die van mijn site komt en kies voor "extract". heb je winrar niet, probeer dan eens de evaluatie versie van winrar te downloaden vanaf b.v www.download.com.
installeer dat programma en open daarna via dat programma het gedownloade bestand van mijn site enz. mocht dat allemaal niet lukken kan ik wellicht het hele programma in stukjes naar je mailen.
wat een moeite voor een filmpje he? :)
gr. erik
 
Opgelost

Het is niet te geloven,maar het is me zowaar geheel gelukt.Bijzonder bedankt voor alle genomen moeite.

Sebastiaan
 
Kijk eens aan! Succes verder, gr. erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan