probleem met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

judiths

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
Berichten
8
ik heb de afgelopen week een sweex broadband router aangesloten gekregen.
het werkte perfect. totdat ik poorten wilde openen.
nu doet de hele router niks meer. dwz de lampjes branden nog wel maar het internet werkt niet meer.
nu heb ik em er weer even afgehaald en opnieuw aangesloten maar dat maakt m'n internet geen verbinding meer. kan dus ook niet naar de instellingen van de router om die te veranderen. doe dat via 192.168.2.1
kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
judith
 
Hoi,

Wat je kan proberen is , de router naar de fabrieksinstellingen te resetten. Dit doe je dmv de resetknop inhouden totdat het power lichtje uit gaat(en waarschijnlijk gaat knipperen)

Probeer het dan nog eens...
 
Geplaatst door judiths
dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet

Dat is dan wel vreemd. Werkt je internet wel wanneer je géén router er tussen hebt? En wat voor internet verbinding heb je ?
 
ja ik heb de router er nu afgehaald en de computer gewoon weer op de modem aangesloten. ik heb internet via de kabel(multikabel)
 
Geplaatst door judiths
ja ik heb de router er nu afgehaald en de computer gewoon weer op de modem aangesloten. ik heb internet via de kabel(multikabel)

Toevallig , ik heb dezelfde provider.
Wat je kan proberen is de router eerst gewoon weer aan te sluiten . En dan het kabelmodem resetten (stekker eruit , 10 sec wachten en er weer in) Dat was bij mij toen ook de oplossing .
 
perfect!
hij doet het weer. hartstikke bedankt!!!!!
nog een vraagje; als ik dus nu de router heb aangesloten heb ik een lage id bij emule. als ik em aansluit via de modem een hoge. als ik nu de kabeltjes verwissel als ik wil downloaden dan kan dat toch gewoon?
 
Geplaatst door judiths
perfect!
hij doet het weer. hartstikke bedankt!!!!!
nog een vraagje; als ik dus nu de router heb aangesloten heb ik een lage id bij emule. als ik em aansluit via de modem een hoge. als ik nu de kabeltjes verwissel als ik wil downloaden dan kan dat toch gewoon?

Nee, dan moet je weer je modem resetten. Dit is iets wat bij multikabel zo is. Je kan proberen om je mac adres van je router te veranderen naar het MAC adres van je netwerkkaart, dan werkt het misschien wel.
Maar wanneer je een hoog ID wilt hebben, is het makkelijker om inderdaad een poort open te zetten in je router. Dit moet gewoon kunnen , ik heb vroeger ook wel poorten opengehad voor Emule.
 
ik durf nu niet zoveel meer te veranderen in de instellingen. ben bang dat het weer mis gaat. met een laag id werkt t ook wel alleen een stuk trager.
bedankt voor je hulp
 
Sweex Router

Via 192.168.2.1 inloggen, even zoeken bij TOOLS en daar zou je de optie BACKUP moeten kunnen vinden. Je kan dan een backup maken van de routerinstellingen, deze sla je op, op de harde schijf.

Liefst niet op de C-schijf. Deze backup kun je later terugzetten nadat je weer bent ingelogd via 192.168.2.1.

In de tussentijd kun je dan gaan experimenteren met de poorten etc.

Groet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan