bestanden delen lukt niet .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

pzzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
4
ik heb sinds kort een 2de pc.... kheb gister internet aangesloten via een router.... het werkt allemaal (het internet dan) perfect...... beide pc's zijn hierop aangesloten

mijn probleem is dat ik bestanden van de pc die ik beneden heb staan wil delen met de pc op mijn kamer .... ik heb op beide pc's hetzelfde gedaan .... netwerk aangemaakt.... enz. enz...
boven op mijn kamer kan ik wel zien dat er nog een andere pc op het netwerk staat, maar beneden zie ik de andere niet ... dus ik denk dat het ligt aan de pc beneden ..... ik heb dus op mijn oude pc beneden een map/schrijf gedeelt staan (alles aangevinkt wat maar kon) maar ik kan er dus niet bijkomen ....
al zoek ik naar andere pc's op het netwerk vind ik boven wel de pc's maar andersom niet, maar al probeer ik em boven te openen (de link naar de andere PC) krijg ik de volgende foutmelding>>

\\gezin is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

kan het het netwerkpad niet vinden.

beide pc hebbe windows XP met service pack 2
merk router: wireless-G 2.4 Ghz - 54 Mbps van Linksys

HELP ME!! alvast bedankt ...
 
firewal van de xp wel uitstaan.
log eens in op beide computers met zelfde naam en wachtwoord.
 
beide pc's hebbe hun windows firewall uitstaan ..
kben op beide pc's ingelogd onder dezelfde naam en w8woord... en ben op beide beheerder ..

doet et nog steeds niet
 
PZZY,
heb hetzelfde probleem!!!!
Jouw vraag schijnt opgelost te zijn, maar ik weet niet hoe?????
Kun jij mij vertellen, wat ik moet doen???
En hoe zet je de firewall van de XP uit???
Ik heb hetzelfde besturingssysteem als jij en ik zie mijn 2e pc ook in het netwerk, maar krijg dan ook hetzelfde bericht, dat ik niet gemachtigd ben!!!
gr
Pierre
 
bij mij is et nog niet opgelost......
maar je kan die firewall uitzetten bij je configuratiescherm... en dan iets van beveiliging ofzo ....

maar wat ik heb gedaan is ff een proggie gedownload genaamd 'bulletproofFTP' en via dat een ftp server opgezet.... op 1 of andere manier lukt et me ook niet meer om die ftp open te zetten voor pc's van buitenaf.... maar voor alle pc's op het netwerk kan ik dus wel op die ftp... en dan is et een kwestie van mappen openzetten... heel makkelijk proggie .. je begrijp et wel ;)
 
Om je ftp voor de buitenwereld zichtbaar te maken moet je poort 20 en 21 openzetten in je router. kijk via deze link hoe dat voor jou router gaat http://www.portforward.com/routers.htm

en dan terug naar het netwerk vanbeide computers.
Je hebt op beide computers de netwerkwizzard gedaan.
heb je op beide computers het account gast nog actief staan, zo ja probeer daar dan eens mee in te loggen.
Op beide computers heb je mappen gedeeld.
Maak op beide computers dezelfde werkgroep eens aan.
het is niet nodig maar toch.
Laat dan eens weten hoever je komt.
heb je toevallig internet van @home.
 
Wederom hetzelfde probleem. Zie ook het probleem van 'veentje': XP met SP2 en geen netwerk zichtbaar, en het probleem van 'jobo182': netwerkje. Niemand een oplossing? Ipv van formatteren.
 
MarcoD waarom zet je dat hier neer.
kun je toch veel beter zelf een topic openen.
 
Dat kan ik doen, echter is dat al een aantal keren geprobeerd zonder duidelijke oplossing. Maar ik kan het natuurlijk zelf wel een keer proberen, echter heb ik de 2 pc's niet hier staan dus dat wordt dan morgen, want ik ben er al een tijd mee bezig en ik wil het nu wel 's goed laten werken.
 
mappen delen en inloggen

Misschien kom je zo verder,

Ik heb zelf in het verleden ook veel problemen hiermee gehad,
vooral omdat windows XP erg goed beveiligd is.
Met mijn oude windows 98 PC ging het erg gemakkelijkl

Voor XP gelden devolgende regels/voorwaarden.

mappen delen op 2 computers (bv PCA en PCB)

- deel de mappen en geef anderen toegang om deze mappen te wijzigen
- zet beide computers voor het gemak in dezelfde werkgroep (bv thuisnetwerk)
- kijk nu met de windows explorer naar
mijn netwerklocaties/volledig netwerl/microsoft windows netwerk\ THUISNETWERK
of je daar beide computers ziet staan (dit kan even duren-netwerk doorzoeken)
- dubbel klik dan op de andere computer (B) om je hier in te loggen
- log op deze computer in met dezelfde toegangsnaam en code als je altijd gebruikt op deze PC
- Wanneer de andere computer in een andere werkgroep zit moet je aanmelden met de naam van deze werkgroep gevolgd door \ en dan de toegangsnaam en code
dus bv Zaaknetwerk\PCA
- nadat je ingelogt bent kun je de mappen openen en evt wijzigen.
- zonder eerst in te loggen zie je wel de mappen maar heb je geen toegang !

Janus
 
Nou het werkt hoor. Ten eerste heb ik beide computers dezelfde naam en wachtwoord gegeven, ten tweede heb ik in het register iets veranderd, waarna ik alles kon zien, wijzigen en printen van en naar beide computers. De waarde die in het register gewijzigd moet worden staat in: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa. Daar staatnb g: restrictanonymous en restrictanonymoussam, die allebei de waarde 0 moeten hebben. Hierna opnieuw opstarten. Zie eventueel http://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1051102. Uiteraard moet de firewall (ik heb Zonealarm) de boel doorlaten, maar dat spreekt voor zich. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Succes allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan