impedantie luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik wil een extra set luidsprekers aansluiten op mijn tunerversterker. Deze speakers hebben een impedantie van 6 ohm. De speakers die er nu op aangesloten zijn hebben een impedantie van 8 ohm. Op de tunerversterker zijn er mogelijkheden om 3 sets luidsprekers aan te sluiten. Kan ik de extra set luidsprekers van 6 ohm aansluiten naast die van 8 ohm ??
 
ik denk dat dat geen probleem mag zijn.
je zou voor de zekerheid even in de handleiding van de versterker kunnen kijken.
maar ik weet haast zeker dat het minimum 2 ohm mag zijn.

het enige wat anders zal zijn is het geluid een 8ohm box zal iets lager in geluid zijn dan die 6ohm
 
het zou in princiepe wel kunnen, maar die 6 ohm zal wel wat meer geluid geven.
 
Let Op

Als je versterker je lief is let op het volgende.

Als je versterker twee LSP uitgangen heeft (ik ken ze nog niet met drie of je moet hometheater bedoelen), dan heb je ook iets aan de voorkant om te kiezen tussen A of B of beide.

Daar kun je die 6 Ohm speakers best bij B aansluiten.

Maar zet ze niet parallel, dan kom je in de buurt van 3 ohm en bestaat het risico (groot) dat je bij volle uitsturing je je eindtorren op blaast.

De einige versterker die een impedantie van 1 tot 2 Ohm aan kan is de oude Bose. Dat was omdat we in die tijd nog geen Mosfet's hadden en dus beperkt waren in het vermogen, tenzij we werkten met hele lage impedanties.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan