Beeld van dvd hapert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kira

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
179
Hallo,

Ik heb zopas een dvd gekopieerd met DVD Schrink.
Ik heb deze dvd na het branden geprobeerd in de dvd-speler. wat blijkt nu : het beeld hapert, blijft soms even stilstaan. Hoe kan ik dat in de toekomst verhelpen, deze dvd is wel naar de maan. Merk vaste dvd-speler :HITEKER HE 1920.
Ook had ik geen ondertiteling. Help mij aub. Groetjes.
 
Je DVD-schijfje hoeft daarom niet naar de maan te zijn.
Enerzijds zijn er schijfjes die nogal gevoeliger zijn voor stof dan anderen, anderzijds is ook niet elke DVD-speler onfeilbaar.

Ikzelf heb schijfjes die, nadat ik ze gebrand heb, wel werken in de ene DVD-speler en niet in de andere. De speler waar ze wel worden in afgespeeld is iets recenter. Verder heb ik met schijfjes van Philips bv geen enkel probleem, met die van EMC wel.
 
Hallo,

Het merk van de dvd-schijfjes is Octron DVD+r.
Nu heb ik het gekopieerde schijfje eens geprobeerd in mijn dvd van de computer, hier heb ik ook hetzelfde probleem nl haperen en beeld even blijven stilstaan.
Groetjes.
 
Ik heb nog een vraagje Wat zijn authoring dvd's?
 
Voor zover ik weet is "authoring" een onderdeel van bv. DVD Shrink. Hiermee kan je zelf je DVD samenstellen.
Je kiest dan zelf wat je op je DVD-kopie wenst over te nemen van het origineel.
 
Authoring: het ontwerpen/samenstellen van de inhoud van je eigen DVD. Dus zelf kiezen wat je erop wil, menuutjes maken e.d. (moest die optie aanwezig zijn, wat niet is in DVDShrink... spijtiggenoeg)
Dat is het nadeel, als je alleen de hoofdfilm wil, kan je wel op authoring duwen en enkel de hoofdfilm naar de compilatie slepen, maar dan ben je je menu's kwijt.
Je kan in bepaalde programma's wel authoren, en menu's behouden, maar dan moet je vaak de dode linkjes in het menu (naar extra's ofzo) uitschakelen en herverwijzen, wat NIET SIMPEL is. Ik heb zo eens een handleiding gelezen... dat was te moeilijk voor me...doe ik toch maar niet.:)

[on-topic]

Zijn er momenten tijdens het brandproces of het encodeerproces of het proces van diepe analyse waarbij het allemaal even stil staat? Heb je terwijl je die dingen doet nog andere programma's open staan?
Is het je ooit al eens gelukt met DVDShrink, of is dit een nieuw programma voor je? Heb je ooit al eens DVD's gekopieerd (voor DVDShrink)?

[/on-topic]

James:)
 
Hallo,

Ik heb er eigenlijk niet opgelet of het beeld stil blijft staan tijdens het encoderen en branden. Tijdens het branden van bovengenoemd dvd-tje was ik gewoon aan het surfen op het net. En wat betreft het prog DVDSchrink: dit is inderdaad nieuw voor mij. Ik heb mijn dvd-copier pas aangekocht: SONY DRU-800A.
Dus voor mij is alles nieuw wat betreft dvd's kopieren.
Wat ik wel gelezen heb is dat het aan de dvd-tjes zelf zou kunnen liggen. Meer bepaald de onderzijde van het schijfje zou hier een belangrijke rol spelen; namelijk zilverkleurig OK, de anderen zouden van mindere kwaliteit zijn.
Hopelijk is er een oplossing voor mijn probleem, anders heb ik deze aankoop voor niets gedaan.
Groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan