kan jpeg niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly2001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
3
manlief heeft de computer geformateerd maar daarbij verzuimd de map mijn afbeeldingen te kopieren naar schijf. met het recoverprogramma R-studio heb ik de meeste fotos teruggevonden en op schijf gezet. Ik kan de bestanden nu echter niet meer lezen. De windows viewer voor afbeeldingen geeft aan dat er geen voorbeeld beschikbaar is. Als ik de bestanden open met kladblok staan er wel een hoop tekens dus ik neem aan dat het bestand er wel is.
Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is?
alvast bedankt
greetz freewilly
 
Probeer eens:

- Shift indrukken(ingedrukt houden)
- Rechtermuisknop op een Jpeg-bestand
- Openen met...
- "Internet Explorer" selecteren in de lijst
- onderin aanvinken "dit type bestand altijd met dit programma openen"

Dan opent hij ze standaard in Internet Explorer.
Als je dit wil veranderen, kan je hetzelfde doen, alleen dan een ander programma kiezen
 
bedankt voor het meedenken maar het helpt helaas niet, in internet explorer krijg ik een prachtig rood kruisje
 
Toen je de beelden met je recoverprogramma R-studio hebt terug gevonden gaf het programma toen aan in hoevere de bestanden nog OK waren?
Aangezien de schijf geformateerd was en er vast opnieuw windows is opgezet, is de kans groot dat de bestanden gedeeltelijk overschreven en beschadigd zijn, en vandaar niet meer willen openen.:confused:
Ook als je bestanden recoverd moet je dat altijd naar een fysiek andere schijf doen.
 
R-studio gaf bij sommige bestanden aan dat ze niet recovered konden worden en bij anderen dat ze succesvol gerecovered waren. Als de revovery succesvol is neem ik aan dat ze in zodanige staat waren dat ze het nog moeten kunnen doen.
Ik weet dat er na revovery witte strepen ed door je fotos kunnen lopen omdat een deel van de informatie verloren is gegaan, maar dat is hier volgens mij niet het geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan