fotos in een zip plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Ik heb ongeveer 40 fotos in een bestand staan hoe kan ik deze in een zip file zetten voor te versturen naar een foto service het zijn allemaal losse nummers
e de waele
 
Heb je Windows XP? In Verkenner sleep j e met de rechtermuisknop ingedrukt, een kader om de bestanden die je wilt inpakken. Na het loslaten verschijnt er een submenuutje. Kies voor "Kopiëren naar" en dan voor "Gecomprimeerde map". De bestanden worden nu in een zip-bestand gezet.
 
ik heb nu een gecomprimeerde map gemaakt maar de bestands groote is nog steeds het zelfde
ik heb nu 30 fotos met een totale groote van 40 mb
en in de map is deze net zo groot
e de waele
 
Foto's.. In het jpeg-compressieformaat? Dan kan dat kloppen. Jpeg en vele andere grafische formaten zijn al gecomprimeerd (Kleiner gemaakt) Door ze in een zip of in een gecomprimeerde map te zetten zul je weinig besparen op de bestandsgrootte. Maar het is wel makkelijker hanteerbaar. (Je hebt nu nog maar 1 bestand)
 
ik heb fotos gemaakt met een digitale camera dus het helpt niets als ik deze in een zip file plaats??
e de waele
 
De meeste digitale camera's die ik ken slaan hun bestanden op in .jpg. Dan zal het zippen niet leiden tot een (veel) kleinere bestandsgrootte, nee. Maar ik begrijp dat de grootte van de bestanden een probleem is omdat je het wilt versturen?
 
Ja dat is het probleem ik wil nu fotos overzenden en het zijn er nu 30 met een totoale grote van 41mb
ik heb isdn en daar doet hij 62 min over dit is echt belachelijk voor die paar fotos kan dit niet op een snellere manier ??
e de waele
 
Als je een cd-writer hebt kun je ze op een cd branden. Woon je vlak bij die centrale? dan kun je misschien het kaartje laten uitlezen of alles op een USB-sticky zetten.
 
Ik ga het bekijken hoeveel tijd hij nodig heeft om de fotos te verzenden en de kosten
alvast bedankt voor de tip ik kan cd/dvd branden en heb ook eem memory kaart
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan