Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissKiWi

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2005
Berichten
26
Hoi iedereen,
ik zit met een erg irritant probleem.
Voor geschiedenis moeten we een filmpje maken, dusja zo gezegt zo gedaan..
Ik heb dus alle stukjes film <gemaakt met de digitale camera> samengevoegt met 'moviemaker'
en dan wil ik het filmbestand opslaan, dan komt zo het scherm of je het bij 'deze computer'/ 'cd rom'/... wilt opslaan en dan staat er telkens het volgende:

Windows Movie maker kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer de originele bronbestanden die in de film zijn gebruikt nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opnieuw.

En op m'n taakbalk volledig rechts bij waar o.a. het msn-icoontje/ klok/... staat komt dan zo een geel ietsje met een uitroeptekentje instaan en komt er zo op dat er te weinig virtueel geheugen is....

Wat kun je daaraan doen? Want dat filmpje moet dringend af zijn <en k'begin lichtjes te panikeren >

Kheb ook al geprobeert geen enkel ander bestand open te zetten maar het werkt niet.....

Wie weet raad??!! Pls help me!!
 
Hoe groot is de film en wat voor een indeling heeft die partitie (fat32 of ntfs)?
 
Geplaatst door m@rio
Hoe groot is de film en wat voor een indeling heeft die partitie (fat32 of ntfs)?

Er staat op bij 'beste kwalitiet voor afspelen op deze computer (aanbevolen):
Geschatte vereiste ruimte: 24.96MB
Geschatte vrije ruimte beschikbaar op station C: 32,09 GB.

En wat bedoelje met 'welke indeling heeft die partitie?' ... is mss domme vraag, maar zoveel over computers weet ik niet...
 
begrijp ik het goed en wil je het filmpje op cd opslaan
 
Geplaatst door goldvinger
begrijp ik het goed en wil je het filmpje op cd opslaan
M'n cd-rider doet het niet meer <is stuk> en daarom wil ik het gewoon opslaan op de harde schijf.
 
maar in je eerste berichtje zeg je dat je kiest voor: "dan komt zo het scherm of je het bij 'deze computer'/ 'cd rom'/... wilt opslaan "
 
Zo min mogelijk Wisselbestand !!!!

Beste MissKiWi,

Heb je een ruime hoeveelheid intern geheugen (512 MB of meer) lees dan verder, Windows maakt gebruik van het ram-geheugen en wisselbestand om tijdelijke informatie weg te schrijven. Met een registeraanpassing zorg je ervoor dat de gegevens oz veel mogelijk in het ram-geheugen worden geplaatst en niet telkens naar het wisselbestand op de (trage) vaste schijf worden geschreven. In het Windows-register >>>>doe dit als volgt, (
Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe )
navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
In het rechtervenster zoek je de vermedling DisablePaging Executives . Dubbelklik erop en verander de 0 in het vak Waardegegevens in 1 . Nadat je het register hebt verlaten
(Bestand, Afsluiten ), start je de PC opnieuw op, De wijziging is van kracht, Bij deze tip is het belangerijk om voorjezelf uit te maken of er een snelheidsverbetering optreedt, Zo niet, dan herstel je de Oorspronkelijk situatie.

Een Goeie Kennis had er ook last van bij een Programma. Dit heeft het opgelost, ook bij mij, m'n PC is daardoor ook veel Sneller geworden,

Wens je veel Succes,,,,
 
Geplaatst door MissKiWi
ja eff scherm printscreenen:

waaruit je je keuze maakt <kies ik dan voor 'deze computer' >
http://img281.echo.cx/my.php?image=17dg.png

Dan gewoon scherm waar je bestandsnaam intypt

Daarna deze <heb al de eerste 2 opties voortdurend staan proberen>:
http://img280.echo.cx/my.php?image=22tx.png

En dan telkens dit schermpje erna :( :

http://img281.echo.cx/my.php?image=32qx.png

probeer eens wat SickWithIt schrijft.
dat kan best wel eens de oplossing zijn
 
Beste MissKiwi,

Zou je eventueel voor ons (Helpmij Collega's), het volgende doen,,,,

klik op Start
Rechtermuisklik op Deze Computer,
vervolgens kies je voor het vakje Eigenschappen ,
kies voor de Tab Geavanceerd
dan voor Prestaties , (Visuele effecten, processorgebruik, geheugengebruik en virtueel geheugen.
Klik vervolgens op Instellingen ,
Kies dan voor voor de Tab Geavanceerd ,
en zie je beneden Virtueel Geheugen
kun je ons a.u.b. vertellen wat erbij,
Totale wisselbestandsgrootte voor alle stations, kwa
...MB staat.

misschien is dat je probleem wel,,,, als het te laag is even veranderen natuurlijk, en dan moet de probleem wel opgelost zijn, niet vergeten natuurlijk daarna je PC weer opnieuw op te starten.

Wens je veel succes,,,,
 
Dat eerste wat u zei ging niet <heb het net eff uitgeprobeert>
en bij dat laatste wat u vroeg staat er het volgende:

Bij processorgebruik staat er: programma's aangevinkt
Bij geheugengebruik staat er: programma's aangevinkt
Bij virtueel geheugen staat er: totale wisselbestandsgrootte voor alle stations: 125MB
 
Beste MissKiwi,

bedankt,,,,

daar heb je, je probleem al,

bij Virtueel Geheugen kies je voor Wijzigen ,

bij processorgebruik en bij geheugengebruik staan beide op programma's aangevinkt, dat is juist, maar de virtueel geheugen is te, te laag, vandaar dat je elke keer de melding krijgt, en Windows Movie Maker niet naar behoren functioneert, vergt veel van je geheugen uiteraard,

maar ja, waar waren we, ooh ja, je hebt dus net op Wijzigen geklikt, Vink Aangepaste grootte aan,
Bij Begingrootte (MB): in het vakje toest je dit in 700
en bij Maximale grootte (MB): in het vakje toest je dit in
1700 , en klik vervolgens op okay, en dan Toepassen en dan weer op OK,
Start je PC opnieuw op,,,, en ga verder waar je gebleven bent, en nu moet ie het gewoon doen,
Hopen we natuurlijk,

Wens je veel Succes,,,,
 
Geplaatst door SickWithIt
Beste MissKiwi,

bedankt,,,,

daar heb je, je probleem al,

bij Virtueel Geheugen kies je voor Wijzigen ,

bij processorgebruik en bij geheugengebruik staan beide op programma's aangevinkt, dat is juist, maar de virtueel geheugen is te, te laag, vandaar dat je elke keer de melding krijgt, en Windows Movie Maker niet naar behoren functioneert, vergt veel van je geheugen uiteraard,

maar ja, waar waren we, ooh ja, je hebt dus net op Wijzigen geklikt, Vink Aangepaste grootte aan,
Bij Begingrootte (MB): in het vakje toest je dit in 700
en bij Maximale grootte (MB): in het vakje toest je dit in
1700 , en klik vervolgens op okay, en dan Toepassen en dan weer op OK,
Start je PC opnieuw op,,,, en ga verder waar je gebleven bent, en nu moet ie het gewoon doen,
Hopen we natuurlijk,

Wens je veel Succes,,,,

Wat betreft vitueel geheugen,heb je zeker gelijk. 125MB zijn peanuts. Natuurlijk als ze maar 128Mb ram heeft en je gaat het VH op 700Mb zetten, gaat dit wel lukken, maar dan wel ten koste van de snelheid. Ik zou daarom vraagsteller aanraden om aan geheugenuitbreiding te denken. Zeker voor zulke zaken.

Ik denk dat een algemene stelling is : ramgeheugen X 3/4 +ramgeheugen.
 
OOOOOO, DANKU MENSEN!!!:thumb: :thumb:
T'is gelukt, jullie zijn echt schatten!! :thumb: :D

Hoe kan ik jullie bedanken??:eek:
 
Nouuuuuuuuuu,,,,,
ik weet wel iets,;) :D :eek: ,

Perfect dat het je gelukt is,

maar een vraagje aan jouw,

wie had nou de juiste oplossing/antwoord ????

ben benieuwd,,,,

Hoor het of Zie het wel,,,,
 
Geplaatst door SickWithIt
Nouuuuuuuuuu,,,,,
ik weet wel iets,;) :D :eek: ,

Perfect dat het je gelukt is,

maar een vraagje aan jouw,

wie had nou de juiste oplossing/antwoord ????

ben benieuwd,,,,

Hoor het of Zie het wel,,,,

Ik denk dat je een eerste hint gegeven hebt, en ik het maar aangevuld.

Maar het is op deze site geen competitie hoor :)

Zolang we maar iemand kunnen helpen met problemen:) Dan leven wij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan