Vob Bup en Ifo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb voor eigen gebruik een copy willen maken van een DVD met tekenfilm (mijn nichtje is niet altijd zuinig met CD/DVD-tjes). Dit heb ik met clone cd gedaan. Nu heb ik op mijn DVD twee mappen een Audio_TS en een Video_TS. In de laatste map zitten meerdere VOB, IFO en BUP bestanden. Hoe kan ik deze afspelen en hoe kan ik een DVD maken die op mijn stand alone DVD speler kan worden afgespeeld. Met Nero de bestanden als Video DVD branden lukt niet, krijg de volgende foutmelding: Test-norm DVD-Video bestanden mislukt. De resulterende DVD-video is wellicht niet afspeelbaar. Wilt u doorgaan. En was er wellicht een makkelijkere manier geweest om de DVD te kopieren.

Groetjes
 
Ik begrijp je niet helemaal. Heb je die vob en ifo bestanden nog op de harde schijf staan?
Als je dan ifo aanklikt kun je in ieder geval de tekenfilm op de pc zien.

Met een nieuwe dvd kun je het beste eerst rippen met een programma zoals DVDschrink.
Je hebt dan de mogelijkheid om de boel in te korten.
Op een originele dvd staat n.l. veel meer dan jij op een dvd kunt zetten.
Vervolgens kun je branden.

Heb je al een kopie-dvd dan kun je met Clone DVD 1 op 1 kopieeren.
 
Beste Mulmuisje,

Als ik het goed begrijp wil je een DVD Copy maken van een Originele DVD, maar waarom doe je dat dan met Clone-CD,,,,!!!!:confused:

maar ik ga je :) maken,
nou als het goed is is je Eigen DVD ("Originele") boven de 4.7 GB dus dat past nooit op een DVD+/-R(W) van 4.7GB,,,, dus in andere woorden gaan we het shrinken,
dus je wilt alles behouden van je Eigen (Originele) DVD,
maar een COPY ervan wilt maken voor eigen gebruik,

Dit in mijn ogen is de beste, snelste, makkelijkste Programma dit tot nu toe is uitgebracht, en de Kwaliteit is Suprieur.... Hier heb je het dan,>>>>
http://www.1clickdvdcopy.com/bin1/1clickdvdcopysetup.exe
Let Op!!!! het is wel (ShareWare), dus je kan het voor een bepaalde periode gebruiken (Trial Version) en als over de programma erg tevreden bent, kan je het aanschaffen, en dat heb ik zeer zeker gedaan, kijk maar even waarom,,,,
http://www.burnworld.com/software/dvdburning/dvdcopying.htm....

Wens je veel succes,,,, :thumb:
 
Beste Elisa,

geplaatst door Elisa
DVDshrink doet het freeware

Inderdaad helemaal met je eens,
maar je moet toch helaas het 1 en ander verrichten kwa aanpassing in DVDShrink, om de DVD kleiner te maken ("shrinken") en met 1ClickDVDCopy, doe het namelijk allemaal voor je, maakt voor jouw de beste keuzes kwa prestatie en kwaliteit, bijna zonder de bemoei(enis) van de gebruiker vandaar de naam...,

maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
;) :thumb: :love:
 
DVDshrink doet het ook automatisch voor je hoor.
Je hebt echter wel de mogelijkheid ook zelf het heft in handen te nemen. Met de meeste dvd's kun je het DVDshrink laten doen. Werkt prima.
 
Vertel eerst eens waar ze op staan. Op je harde schijf?

Was Clone cd misschien een schrijffoutje en heb je het me CloneDvd gedaan? Dan heb je een exacte copy van het origineel op de schijf.
Kun je dus afspelen op de pc.
Wil je een dvd branden dan zul je met het programma van Sickwithit of DvdSchrink verder moeten om in te krimpen.
 
Hoi, ik heb clone cd gebruikt en de bestanden staan op DVD, kan ze natuurlijk wel naar de HD kopieren. Kan ik nu nog iets met de bestanden en ik kan toch met de nieuwste versie van clone cd ook DVD-tjes kopieren.

Groetjes
 
Ik heb Clone Cd en Clone DvD van Elby.
Als CloneCd nu zowel cd's als dvd's kan verwerken dan loop ik achter.

Je kunt echt beter DvdShrink gebruiken. Ook al kopieer je van de dvd (hoe dan ook) naar de harde schijf dan nog zit je met meer gegevens dan je kunt wegschrijven op de Dvd die je moet branden.
 
Hallo. Ik zit met het zelfde probleem. Ik begrijp uit al deze berichten dat het probleem het zit in de grootte van de bestanden. Ik wil nu ook een DVD branden. Ik heb de bestanden op HD en heb exact het zelfde type bestanden als de topicopener ook had. Het probleem is dat ik dezelfde foutmelding krijg maar bijn totale filmbestand maar 3,7 GB is en ik brand hem op een DVD van 4,7 GB.
Wat moet ik doen?
 
Een originele dvd bevat altijd meer dan jij op een normale dvd kunt branden. Daarvoor heb je dus DVD-shrink nodig.
Deze laat onnodige rommel vallen.

Als jouw bestand maar 3,7gb is dan begrijp ik niet waarom het niet kan.

Gewoon in Nero-vision een dvd-video branden. Kun je er nog een menuutje bijzetten ook.
Ook Nero biedt aan om te 'shrinken'.
 
Ik heb eens bij Nero gekeken. Daar stond bij de foutmelding dit:
'Backup-bestand 'VTS_02_0.BUP' moet identiek zijn aan 'VTS_02_0.IFO'.'
Zou het daaraan kunnen liggen? en zo ja, hoe los ik dat dan op?
 
Ik heb het nog nooit gehad maar zo leren we beiden. :)

Oplossing:
Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical.

Ik ben benieuwd!
 
Hoe kan ik het Type bestand dan veranderen want in de naam ban het bestand staat niet dat het een IFO of BUP bestand is maar heten ze beide: 'VTS_01_0' alleen een ander type dus.

Oh ja, ik neem aan dat je VTS_02_0 bedoelt?
 
Ja, dat is je error.
Je kopieert vts_02_0.ifo
Je wijzigt de extensie in .bup.
Zet die verkeerde bup van tevoren even weg.
Ik gooi nooi zo snel iets weg.

Ik zie jouw extensies niet. Misschien moet je dat even instellen in de verkenner/extra/mapopties/weergave.
Jij wilt bekende extensies WEL zien.
 
Oke. Alles gedaan op de manier zoals jij het zei.
Nu ging ik hem branden, komt er bijna dezelfde foutmelding alleen is de foutmelding:

Opnieuw toewijzen DVD-Videobestanden mislukt. De resulterende DVD-Video is wellich niet afspeelbaar. Wilt u toch doorgaan?
 
Hm, dat is een lastpak.
Ik moet eerst even weg.
Ben vanavond terug.
Plaats nog een berichtje dan wordt ik er aan herinnerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan