Rare geluiden bij afspelen gebrande cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patty1

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
52
Hallo,

Dit word even een verhaal, maar ik wil het zo duidelijk mogelijk vertellen...

Op mijn vorige pc heb ik aardig wat cdtjes gebrand, allemaal oke, in de cd speler ook gewoon af te spelen en prima geluid!
Dit zijn echter allemaal cdtjes "Maxell CD-R 80 XL-S 700 MB, speed compatible 48x"

Met andere cdtjes als: "Philips CD-R 80 - 52x" & "TDK CD-R 80 700mb" ! Kreeg ik ook wel cdtjes gebrand, maar bij het afspelen op de cd speler in mijn stereoset kreeg ik allerlei bijgeluiden (gekraak etc)... :eek:

Nu heb ik sinds 2 maanden een andere pc... en heb nu eerst weer geprobeerd met laatst genoemde cd's (dus de philips en tdk) een cdtje te maken.. maar wederom hetzelfde probleem:(

Met de Maxell cdtjes heb ik het nog niet geprobeerd!

Weet iemand waar dit aan kan liggen?? want vind het wel raar dar het met die Maxell cdtjes altijd wel goed ging....:confused:
 
Je hebt nu een andere pc maar heb je ook een andere brander?
Er zijn branders die beter werken met bepaalde merken. Dat is een kwestie van uitproberen.
Nashua gaat bij mij slippen, de rest gaat goed.

Ook kun je tikken krijgen als je tijdens het branden andere dingen doet op je pc. Het beste is om even niets te doen totdat de cd/dvd gebrand is.
Ook je verbinding tijdelijk afsluiten en Outlook Express e.d. Er moet zo min mogelijk gestart worden tijdens het branden.

Tenslotte kun je ook nog muziek downloaden waar de tikken al inzitten. Even op een paar punten controleren is het beste.
 
Als ik een cdtje brand heb ik verder zo en zo niets open.. ben al heel voorzichtig..
En ja ik heb tegelijkertijd met mijn pc automatisch een andere brander...
Is echt storingsgeluid wat je hoort p de cd speler, gaat heel even goed, maar daarna compleet fout.
Ik ga het wel even proberen met een maxell cd (als vanouds) en maar hopen dat het daarmee wel goedgaat.
 
geluid op gebrande CD

Hoi,
Dat je rare geluidjes hoort na branden op CD wil zeggen dat je brander niet goed meer is. Dat wil niet altijd zeggen dat hij kapot is. Soms na opnieuw formatteren van de computer is het probleem verholpen. Hoor je daarna nog geluidjes op gebrande CD dan is je brander niet meer goed.
 
Catharina zei:
Hoi,
Dat je rare geluidjes hoort na branden op CD wil zeggen dat je brander niet goed meer is. Dat wil niet altijd zeggen dat hij kapot is. Soms na opnieuw formatteren van de computer is het probleem verholpen. Hoor je daarna nog geluidjes op gebrande CD dan is je brander niet meer goed.

Excuse me?
Begrijp ik goed dat jij, na een jaar geleden het laatste bericht hier geplaatst is, wil zeggen dat je de PC moet formatteren omdat je CD wat raar doet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan