Stukjes uit een MP3tje knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
324
Weet iemand hoe je een aantal seconden (max. 10) uit een MP3 kan halen, om bv daarna een aantal van die stukjes in te laden in een deurbel of ander apparaat dat daarvoor geschikt is.
Een ongeveer 10 sec. lang stukje van een mp3 er uit te pikken en opslaan.
Is daar een programma voor?
 
Maar 1 adres: Audacity!

Download ook even dit, haal de lame_enc.dll eruit en plaats deze in de map van audacity. (of waar je ergens wenst op je pc)

1. Voer de grote mp3 in Audacity in via project >> audio importeren.
Audacity-audio-invoer.gif


2. Selecteer het gewenste deel van je liedje. (selecteren werkt hetzelfde als bij een tekstverwerker)
Als je dan op play drukt, hoor je hetgene wat je geselecteerd hebt. Het begin en het einde kan je aanpassen door ze een beetje te verslepen. Als je al iets geselecteerd hebt, en je wil begin of einde aanpassen, dan hoef je enkel met je muis naar het begin/einde te gaan en dan verandert deze in een vingertje. Dan kan je het nog een beetje vooruit of achteruit schuiven.
De selectie is steeds grijs.
Audacity-selectie.gif


In de balk onderaan kan je zien hoeveel seconden je geselecteerd hebt.

!!! - Je hoeft NIET te liggen knippen en plakken, neem gewoon in het menu bestand de optie "SELECTIE exporteren naar MP3" te nemen.
Audacity-selectie_exp_mp3.gif


Aangezien je voor de eerste keer gaat uitvoeren naar MP3, moet je het programma even die lame_dll aanwijzen. (Dat zal hij vragen). Daarna exporteert hij netjes naar MP3.

Simpel en gratis:love:

James
:)
 
Geplaatst door James007
Maar 1 adres: Audacity!

Download ook even dit, haal de lame_enc.dll eruit en plaats deze in de map van audacity. (of waar je ergens wenst op je pc)

1. Voer de grote mp3 in Audacity in via project >> audio importeren.
Audacity-audio-invoer.gif


2. Selecteer het gewenste deel van je liedje. (selecteren werkt hetzelfde als bij een tekstverwerker)
Als je dan op play drukt, hoor je hetgene wat je geselecteerd hebt. Het begin en het einde kan je aanpassen door ze een beetje te verslepen. Als je al iets geselecteerd hebt, en je wil begin of einde aanpassen, dan hoef je enkel met je muis naar het begin/einde te gaan en dan verandert deze in een vingertje. Dan kan je het nog een beetje vooruit of achteruit schuiven.
De selectie is steeds grijs.
Audacity-selectie.gif


In de balk onderaan kan je zien hoeveel seconden je geselecteerd hebt.

!!! - Je hoeft NIET te liggen knippen en plakken, neem gewoon in het menu bestand de optie "SELECTIE exporteren naar MP3" te nemen.
Audacity-selectie_exp_mp3.gif


Aangezien je voor de eerste keer gaat uitvoeren naar MP3, moet je het programma even die lame_dll aanwijzen. (Dat zal hij vragen). Daarna exporteert hij netjes naar MP3.

Simpel en gratis:love:

James
:)

Humm... ga ik ook even bekijken. lijkt mij interessant
 
Als je Nero Ultra edition hebt, zit het progje "Nero wave editor " ,daar gaat het ook mee.
 
Windows movie maker is ook een optie.
Het nadeel hiervan is dat je het bestand alleen kan opslaan als *.wma. Je ka het later natuurlijk wel omzetten met een audio converter.

Audacity werkt waarschijnlijk makkelijker, maar dit is ook een mogelijkheid.
 
Geplaatst door vanzwam
Humm... ga ik ook even bekijken. lijkt mij interessant
Is een professionele editor! En totalement gratuit.
Knippen, plakken, effecten in overvloed. (Via 10-tallen plugins)

It's a dream...:love:

James:)
 
ik heb dus met dat 'cursor-tekentje' het aantal minuten geselecteerd, dat ik als mp3 bestand wil hebben. vervolgens doe ik exporteren als MP3. dan gaat ie 10 minuten aan de gang ofzo en als ie dan klaar is en ik speel het bestand af, dan gaat ie gewoon het gehele bestand afspelen. gewoon het origineel dus en niet het stukje muziek dat ik eruit wilde halen.

Wat doe ik verkeerd?

bvd!
 
Dan selecteer je niet goed... bij een selectie moet echt heel de balk donkerblauw worden.

Dat ziet er zo uit (filmpje).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan