file missing/systeem niet te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

samsam

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Berichten
63
Ik heb een pc met win xp Pro, 2 x 512 DDR, 4 HD's.

De pc is niet meer te op te starten, krijg een foutmelding: system32\config\system is missing of corrupt. Zou het moeten kunnen repareren door de originele cd er in te zetten.
Dat doe ik dan, maar ik krijg nooit het menu van windows setup waarin ik de mogelijkheid aan kan klikken.
Via veilige modus opstarten geeft dezelfde foutmelding.
Last known good configuration geeft ook die foutmelding.

Kan dus niets repareren, niet installeren, helemaal niets.

Ideeen?

Samsam
 
Had ik allemaal al doorgenomen, maar:

ik krijg nooit het menu van windows setup

dus krijg ik geen command prompt, dus kan ik niets intypen.
 
Uiteindelijk na veel geknoei pc zover gekregen dat hij wel van CD opstart (stond al in bios, maar hij pakte hem niet). Vervolgens de link boven gevolgd en begonnen met repair. Systeem kwam terug met welke windows versie wilt u opstarten.
reageerde maar op één toets: de 1.
Vervolgens tmp aangemaakt en gaan kopieren. Dat kon niet. Hij pakte geen enkel copieer commando.

Uiteindelijk zooi gedelete. Kopieerde de bestanden van repair naar system32\config. Dat ging goed. Vervolgens de pc opnieuw opgestart. En deed helemaal niets meer: zwart scherm.

Pc opnieuw opgestart, weer in windows setup, nu ben ik winXP maar opnieuw aan het installeren.

Helaas.

Sam
 
Je hoeft niet te treuren

Ik denk dat het niet echt aan jou ligt hoor.

Ik kende deze truc nog niet, maar vind de uitleg echt iets voor de expert.

Herstelconsole is voor de beginner ook interessant vanwege het commando fixboot, dat je kunt gebruiken als het systeem roept dat hij niet meer kan opstarten omdat de schijf niet benaderd kan worden.

Maar wat bedoel je met hij pakt de CD niet.
Als het in je bios goed staat krijg je tijdens "post" de melding "opstarten van CD-Rom, druk een toets" of iets van die strekking.

Als je lui in je stoel blijft zitten zal hij dus nooit opstarten van CD.

Eric.
 
Als ik op de toets drukte kwam hij niet verder als een leeg windows setup scherm waar ik niets kon kiezen.
Uiteindelijk alle HD's afgekoppeld, behalve de HD waar xp op stond, pc weer aan, bios gecontroleerd, stond nu inplaats van NONE bij de hd wel een hd. (op de tweede bootplek). Vervolgens weer geprobeerd op te starten van cd en nu pakte hij hem wel.

En ben nog steeds bezig om opnieuw te installeren, wat ook al niet zo vlot gaat.
 
Hallo ??

Als hij in je bios zegt None bij je harde schijven vrees ik dat je ze niet goed had aangesloten.

Al je harde schijven MOETEN in je bios te zien zijn. Anders net zo lang prutsen tot je ze wel ziet.

Helaas heeft XP een trucje om schijven toch aan te spreken. Maar daarna gaat het helaas vaak toch weer fout.

Eric.
 
De schijven die via de raid kaart zijn aangesloten ziet hij zo wie zo niet in de bios, de andere twee nu wel. Eerst niet.
 
Klopt sorry

drives die via een driver worden geladen, zie je pas in post. Heb dat zelf ook, stom dat ik daar niet aan dacht.

OK: alle IDE en Sata schijven die niet via een driver worden geladen zal hij in het bios moeten zien.

Overigens afhankelijk van de soort raid, kun je ze vaak ook als bootschijf gebruiken. Dan wel tijdens installatie op [F6] drukken en driver diskette gebruiken.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan