Windows 98 erbij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

UnderAttack

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
42
Ik heb WinXpPro en zou er graag nog windows 98 opzetten.
Kan ik dit doen zonder mijn pc te formateren ?
Ik bezit een HD van 60gb en zou graag 5gb voor 98 hebben en de overige voor Xp.
 
Kan alleen met Partition Magic. Kost wel iets, maar misschien is er iemand met een tweede hands.
 
Andersom lukt wel maar de manier waarop jij het wil lukt niet naar mijn weten.
Als je eerst win 98 installeerd en daarna win XP, zal XP er automatisch een dualboot van maken.
 
Het is zeker mogelijk om 98 na XP te installeren. Kost iets meer moeite.

Uitleg
 
Het kan inderdaad wel.
Ik heb een artikel in het nederlands
Als je een kopie wilt stuur me even een pb met jouw postadres.
Dan stuur ik je morgen even een kopie per normale post.
 
Geplaatst door m@rio
Het is zeker mogelijk om 98 na XP te installeren. Kost iets meer moeite.

Uitleg

Ja het kan wel maar oppassen met de partitie letters win 98 moet op c! en als je win xp op die partitie staat kan je dat beter laten want als de driveletter verandert krijg je allerlei problemen met win xp

windows 98 is echter lang niet zo stabiel, dus waarom?

je kan met win xp pro ook meerdere gebruikersomgevingen creeren waardoor elke gebruiker zijn eigen versie draait en elke gebruiker verschillende toegang tot programmas verstrekken das lastig, maar het kan, win 98 draait op fat 32 win xp kan op fat 32 of ntfs. win 98 ziet geen ntfs partities win xp dus wel
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door beorn_nl


Ja het kan wel maar oppassen met de partitie letters win 98 moet op c! en als je win xp op die partitie staat kan je dat beter laten want als de driveletter verandert krijg je allerlei problemen met win xp

windows 98 is echter lang niet zo stabiel, dus waarom?

je kan met win xp pro ook meerdere gebruikersomgevingen creeren waardoor elke gebruiker zijn eigen versie draait en elke gebruiker verschillende toegang tot programmas verstrekken das lastig, maar het kan, win 98 draait op fat 32 win xp kan op fat 32 of ntfs. win 98 ziet geen ntfs partities win xp dus wel

Als je de uitleg leest op de site zie je dat win98 helemaal niet op C hoeft
 
hm, als win 98 geen specifieke doeleinden heeft, waarom dan niet werken met connectix virtual pc, en 98 draaien BINNEN uw xp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan