draadloos signaal aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
1.036
Ik heb verleden week een Asus wireless PCI kaartje geinstalleerd op mijn broertjes PC. De draadloze "router" die het signaal stuurd is een Airport Express basisstation, ik heb bij deze ook storingsonderdrukking aan.

Het kassie staat misschien 1 meter verwijderd van zijn PC en word niet gehinderd door magnetrons of dergelijke die in de buurt staan. Alleen verbreekt de verbinding soms plotseling en moet je het netwerk weer zelf gaan zoeken.

Het schiet dus niet echt op. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Anders moeten we maar weer terug op de kabel.

Mvg,
Mike.

PS. De signaalsterkte die zijn PC aangeeft (Windows XP Sp2) is: Uitstekend.
 
Bij de kaart zit een verbindingstooltje bijgeleverd.
(anders te downloaden via asus)

Gebruik dit tooltje om met je kaart verbinding te maken.
Zorg wel dat bij de instelling van de kaart in het windows configuratiegedeelte "automatisch netwerk configureren" uitgevinkt staat (windows zero config), anders zal het tooltje van asus z'n werk niet kunnen doen.

Om één of andere redenen lukt het vaak via de eigen tool wel om de verbinding te behouden.
Mocht dit niet lukken, check in de eigenschappen van de kaart of powersave op disabled staat, dit kan ook wel eens averechts werken...

Succes! :thumb:
 
Geplaatst door Captain Schaap
Bij de kaart zit een verbindingstooltje bijgeleverd.
(anders te downloaden via asus)

Gebruik dit tooltje om met je kaart verbinding te maken.
Zorg wel dat bij de instelling van de kaart in het windows configuratiegedeelte "automatisch netwerk configureren" uitgevinkt staat (windows zero config), anders zal het tooltje van asus z'n werk niet kunnen doen.

Om één of andere redenen lukt het vaak via de eigen tool wel om de verbinding te behouden.
Mocht dit niet lukken, check in de eigenschappen van de kaart of powersave op disabled staat, dit kan ook wel eens averechts werken...

Succes! :thumb:
Ne sorry dit lukte niet. Hij wou zelfs geen verbinding maken. Komt denk ik omdat het een Airport Express is, niet een standaard draadloze router.
 
Is er een firmware update voor je draadloze router beschikbaar?
Misschien is er meer over bekend, zou t ff checken.
 
Geplaatst door Captain Schaap
Is er een firmware update voor je draadloze router beschikbaar?
Misschien is er meer over bekend, zou t ff checken.
Laatse firmware staat er op Kapitein Schaap. Alleen wat jammer is dat ik meer mensen op een ander forum hier over hoorde klagen (zelfde probleem).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan