Internet valt na een uur spontaan uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik heb vanmiddag bij een vriend, een router op zijn computer aangesloten.
Alles leek perfect te werken todat er in eens geen internetverbinding meer was... na wat gereset te hebben en de stroom van de router af te halen deed internet het weer, maar dit gebeurt om het uur, iemand enig idee wat er dan mis kan zijn??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Geplaatst door Lerosa
Hallo, ik heb vanmiddag bij een vriend, een router op zijn computer aangesloten.
Alles leek perfect te werken todat er in eens geen internetverbinding meer was... na wat gereset te hebben en de stroom van de router af te halen deed internet het weer, maar dit gebeurt om het uur, iemand enig idee wat er dan mis kan zijn??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

ps: het merk van de router is:Target, internet broadband router.
 
Kijk eens naar de leasetime van de router. Is die ook aangevinkt? Of staatie op 1 uur?
 
De leasetime stond in de router op een dag, en die heb ik nu op forever gezet, is dat goed? Ik kon hem ook niet op een uur zetten dus heb ik maar voor forever gekozen.
 
Ook dit heeft niet geholpen, de verbinding is weer uitgevallen.
Iemand nog een idee waar het misschien door komt??
 
Kabel Adsl ?
Provider ?
Powersafe aan staan ?
Type nr Target ?
 
Kabel,

provider Multikabel

Powersafe?????? wat is dat??

Modelnummer Target 24116
 
Het probleem blijft..? Ondanks het veranderen van de leasetime?
 
Geplaatst door Lerosa
Kabel,

provider Multikabel

Powersafe?????? wat is dat??

Modelnummer Target 24116


Het kan zijn dat bijde netwerkkaart een optie aanstaat dat je systeem uitgezet wordt als er X tijd geen actviteit is.Misschien kun e dat even nakijken ?
 
Ik heb een firmware update gedaan, en nu is er al bijna een dag een verbinding zonder dat hij uitgevallen is, misschien heeft het daarmee te maken.
 
Ik denk dat het toch die firmware is geweest, hij doet het vanaf die tijd goed.
Iedereen bedankt voor de antwoorden:thumb:
 
Ow oke.. wel vreemd dat de firmware geupdate moest worden. Ik heb hetzelfde al eens een keer gelezen bij een Sweex router.. dit was echter in combinatie met @home internet. Die hebben toen speciale firmware uitgebracht om het probleem te verhelpen.

Maar mooi dat het opgelost is. :)
 
Geplaatst door Lerosa
Ik heb een firmware update gedaan, en nu is er al bijna een dag een verbinding zonder dat hij uitgevallen is, misschien heeft het daarmee te maken.


firmware update? Je bedoelt dat je de software van de router hebt ge-update?
 
Ja volgens mij stond er firmware bij.... dus een hardware update?
 
Hardware update? Een firmware update is toch niets anders dan de software in je router (of wat dan ook) up te daten?:confused:

Edit: Ach zie het al.. laat maar. :)
 
Geplaatst door KaY.NL
Hardware update? Een firmware update is toch niets anders dan de software in je router (of wat dan ook) up te daten?:confused:

Edit: Ach zie het al.. laat maar. :)
wat zie je al? Sorry, maar ken de probleem niet van dichtbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan