Access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Hallo,

Wij hebben thuis een netwerk. Deze bestaat natuurlijk uit een router en 2 pc's die erop aangesloten zijn d.m.v. utp kabels. Ik wil graag een derde pc erop aansluiten. Ik ben van plan een accespoint te kopen, en deze op de router aan te sluiten, in de derde pc steek ik dan een draadloze netwerkkaart.
Nu is mijn vraag: is het erg moeilijk dit in te stellen, en hoe zit het met de beveiliging?
En is er iemand die een goede dradloze netwerk kaart weet en een goede accespoint. Er hoeft maar 1 pc bij, en graag zo goedkoop mogelijk:)
Alvast bedankt.
 
Heel goedkoop uit ben je met merken als Sweex, E-tech of Q-tec. Kijk maar eens op de site van de fabrikanten. Instellen is niet moeilijk, gaat allemaal via de browser. Kwestie van wep-key en eventueel mac-adresfiltering instellen in het accespoint. Maar staat in principe allemaal in de handleiding. Binnen 15 minuten kun je draadloos online zijn.
 
2 verschillende, maar elkaar aanvullende manieren om je draadloze signaal te beveiligen tegen gebruik/ misbruik door anderen.
 
Oke,
dan ga ik beide kopen en sluit ik 1 pc draadloos aan op het niet draadloze netwerk.

Dank je wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan