Welk merk router is betrouwbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
32
Ik wil dit weekend een router kopen, alleen ben ik er nog niet uit welk merk ik moet nemen. Ik wil een gewone router, dus NIET draadloos, die een hoge snelheid kabelverbinding aan kan en t liefst makkelijk in gebruik/te installeren is. Ik heb verder helemaal geen verstand van dit soort dingen :eek:, dus ik vroeg me af met welke routers jullie goeie ervaringen hebben...ik hoor t graag ;)
 
ik heb een sweex, werkt wel goed iig nog niks van gemerkt geen problemen
 
ik heb al een kabelmodem van mijn inet provider, moet ik dan alsnog een router/modem combinatie kopen of toch hoeft dat niet :confused:

En wat voor kabels heb ik nodig om de lijn door te trekken of zitten die bij de router??

Deze zag er wel leuk uit :

E-Tech RTBR04 Router 4x 10/100Mbps

dit -->10/100Mbps houdt de snelheid in, neem ik aan. Kan deze modem dan maximaal een 10mbit verbinding aan ofzo :confused: ??

Of anders deze misschien :confused:

3Com 3C16704A OfficeConnect Dual Speed Hub 4 poorten 10Mbps
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de sweex LB000021 en heb deze nu geruimte tijd zonder problemen in gebruik.
 
waarom wil je een router?? Je zegt dat je al een modem hebt. Je wil hem om je internet te delen, netwerk?? Kabels zitten nooit bij routers. UTP kabel heb je nodig.
 
Ik heb 2 pc's, een voor me ouders die beneden staat en een voor mij die op zolder staat. Beide moeten inet hebben, maar dat kan niet zonder router toch :confused:

Ik heb dus een motorola modem voor mij kabelinet van mijn inet provider gekregen. Die hoef ik toch niet te vervangen toch :confused: . Dus dan hoef ik alleen een router en dus geen router/modem combi te kopen toch :eek: ?

Maarre wat houdt die snelheid in 10/100Mbps. Betekent dit maximaal 10 mbit?? Ik las namelijk een keer ergens dat iemand een router had gekocht die zijn inet verbinding snelheid niet aan kon en dat die persoon toen weer een andere router kon kopen en dat wil ik graag voorkomen :thumb: :)
 
10/100 Mbps, betekend dat deze kaart 2 snelheden aan kan, tegenwoordig zijn bijna alle netwerkkaarten 10/100 kaarten, er bestaan echter ook al 1000 Mbps kaarten.
Alle drie 10,100 en 1000 zijn vermoedelijk echter sneller dan je internet verbinding zelf.
Betaal je (d.d. 1-6-2005) niet meer dan 40 euro per maand zal je verbinding vermoedelijk rond de 2 tot 4 Mbps liggen.

Zelfs een op de relatief langzame snelheid van 10Mbps kun je dus op volle snelheid surfen.

De kabel tussen je PC's en de router kan je echter ook gebruiken om gegevens van de ene naar de andere pc te sturen, afhankelijk van de lengte en de kwaliteit van de (CAT5) kabel zullen de beide netwerkkaarten een snelheid overeen komen waarmee de de verbinding opbouwen. Bij de afstanden waar we het hier over hebben zal dat altijd 100Mbps zijn. Pas bij grote afstanden en slechte kabels gaat de snelheid terug naar 10Mbps.

N.b. zowel bij de 10 als bij de 100 Mbps gaat het om een theoretische maximale snelheid, in praktijk zal deze altijd lager liggen.
Iets dat voor je internet verbinding overigens ook geldt.
 
Owkee :thumb:

Maakt t verder iets uit de pc van mijn ouders een oude HP Pavillion is, met dus een oudere netwerkkaart :confused: ??
Dit is de link naar de specs van de HP, wellicht dat je dr ff naar kan kijken:
HP Pavilion

Ik heb een 10mbit kabelverbinding, maar die kunnen alle routers van tegenwoordig dus aan :confused: :D
 
Netwerkkaart? Ik zie niets over een netwerkkaart bij de specs. Als je zelf niets hebt ingebouwd zit er vermoedelijk geen netwerkkaart in.

Heeft wel een modem aansluiting lijkt op die van een netwerk is alleen smaller.

Je kunt losse PCI kaarten kopen die je in de PC kunt inbouwen, kosten bijna niets meer, voor 10 tot 15 euro moet je wel iets kunnen vinden. Als je een beetje door zoekt zelfs voor minder dan 4 euro.
Volgens de specs zou je nog 2 vrije PCI sleuven moeten hebben dus dat zou geen probleem moeten zijn.
 
Okeej :thumb: dan zal ik denk ik een netwerkkaart voor de oude pc moeten kopen, toch nog ff een vraagje. Als je inet/surft, met of zonder router, een pc heeft toch sowieso een netwerkkaart nodig voor een inetverbinding of zie ik t verkeerd :confused: . Hoe loopt de inetverbinding van de oude pc dan als die geen netwerkkaart heeft, want ik zit nu op die HP te surfen... :confused:
 
Laatst bewerkt:
Via het modem (zit er wel in), inbel verbinding via de normale telefoonlijn vemoed ik.

Hoe is e.a. nu aangesloten? Welke kabeltejes gaan waar na toe?

Mogelijk is er wel een netwerkkaart mee geleverd ook al staat dat niet bij de specs.
 
Ik heb kabel inet, dus de er gaat een kabel van mijn kabelboxje naar de modem (zo'n zwarte motorola modem) en er gaat weer een kabel van mijn modem in de achter kant van mijn pc. Die kabel ziet er zo uit

Kabel

Das toch standaard bij alle pcs :confused: ??

Waar in mijn pc kan ik zien of ik een netwerkkaart heb of niet :confused: ??
 
Laatst bewerkt:
Als de kabel zoals je die op de foto hebt staan je pc ingaat dan heb je dus een netwerk kaart op je pc zitten
en hoef je hiervoor dus geen andere netwerkkaart te kopen.
 
Ja, jou PC, maar die van je ouders?

Maar je had het over 2 PC, de HP was toch van je ouders en daar gaf je de specs van, en daar stond niets bij over een netwerk kaart.

Of haal ik jou en je ouders PC nu door elkaar?
 
Geplaatst door Withaar
Ja, jou PC, maar die van je ouders?

Maar je had het over 2 PC, de HP was toch van je ouders en daar gaf je de specs van, en daar stond niets bij over een netwerk kaart.

Of haal ik jou en je ouders PC nu door elkaar?

Beide pc's hebben zo'n uitgang voor de kabel hierboven. ;)

De HP die staat beneden en maakt gebruikt van onze inetverbinding. En die van mij staat nu op zolder, zonder inet, maar ik heb hem wel al getest hier beneden en als ik de kabel aan de achterkant dr in doe, heb ik ook gwn inet op mijn eigen pc ;)

Dus ik hoef geen netwerkkaart te kopen :confused: , dus alleen een router en twee kabels om door te trekken tog..:confused:

Ik ben van plan deze te kopen:

E-Tech Kabelrouter met 4poorts switch 10/100mbps (is dit wel een beetje een goeie :confused: ? wil graag een miskoop voorkomen ;) ) E-tech Router

En een UTP Cat5e kabel (40m). Moet ik dan de kabels op maat snijden en dan op de beide uiteinden een uitgang maken zoals bij de kabel hierboven, de modem aansluiting in de achterkant van mijn router steken, de 2 gesneden kabels aan de voorkant van mijn router in de achterkant van mijn beide kasten steken, router configureren en dan moet ik op beide pc toch inet hebben :confused: ?
 
Laatst bewerkt:
Zelf kabels knippen kan, maar je hebt een speciale tang nodig en de kans op fouten en/of een slechte verbinding en dus een lage snelheid is behoorlijk hoog.
 
Let ook op dat je de kabel van je pc naar de router straight maakt. Er zijn ff simpel gezegd 2 soorten netwerkkabels, straight (recht) en crosslinked (gekruist).
De eerste is geschikt voor hubs en routers, de laatste is voor communicatie tussen 2 pc's die direct aan elkaar aangesloten zijn. Jij hebt dus een rechte kabel nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan