filmpje overdwars

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Ik heb een filmpje (.mov) met mijn camera gemaakt.
Omdat ik hem dwars gefilmd heb, moet ik hem nu op de pc met mijn hoofd een kwartslag naar rechts gedraaid kijken..... Ik heb al gekeken of ik hem een kwart slag kan draaien, zoals dat met foto's kan, maar ik kan de oplossing (als ie er al is..) niet vinden..
Heeft iemand een tip...??
 
ik wil dat ook wel weten dus sluit me aan op antwoord ;)
 
:) Met virtualdub kun je een film roteren, ik denk alleen niet dat hij het quicktime .mov formaat aankan, dus zul je hem eerst naar een ander avi formaat moeten omzetten.

Linkje naar VirtualDub
 
Hmmm, maarre...hoe zet ik hem dan om in een ander formaat? enne, hoe dan verder?
 
De AVS Video Converter kan films roteren, maar dan moet je de film eerst weer naar mpeg converteren.
Op dezelfede pagina staan een aantal video programma's die naar avi kunnen converteren.

't Zijn shareware programma's van Tucows, dus je zult even uit moeten proberen welke je nuttig vind.
Altijd handig als je zelf filmpjes maakt.

http://www.tucows.com/downloads/Windows/AudioVideo/Video/
:)
 
Tja, ik heb AVS gedownload, maar hoe nu verder?
Ik heb mijn filmpje veranderd in Mpeg, ik zie hem ook op het scherm van AVS, maar ik krijg hem niet opgeslagen, ik kan hem wel roteren, dat kan ik in de 'preview' zien.
Weet iemand hoe nu verder?
 
Nee, dat klopt, liever geen watermerk door 't filmpje...
bij die 'movavi' kan ik het filmpje niet roteren...:(
 
Bij die Movavi kun je 't filmpje naar avi omzetten.
Met Virtual Dub kun je 't daarna roteren.
 
Ja maar, hoe zit het dan met dat watermerk...? Dat blijft er toch in met VirtualDub?
 
Probeer je die programma's ook daadwerkelijk?

Bij Movavi ontstaat geen watermerk, dat is alleen bij AVS Video Converter.
:)
 
Tja, ik download ze en probeer ze....hoe zou ik anders weten hoe het werkt....???;)
maar ik snap de volgorde niet....ik kan dat filmpje bij Movavi toch echt niet roteren!
 
Als je de volgorde van berichten volgt is 't toch vrij simpel?

Je gebruikt 't programma Movavi om 't filmpje naar AVI te converteren, omdat VirtualDub deze extentie gebruikt om bewerkingen (oa roteren) in 't programma om te zetten.

;)
 
ik ga er morgen eens voor zitten....eens kijken of ik het voor elkaar krijg, je hoort nog van mij!
 
lukt niet

Ook ik heb dit probleem maar dan met een AVI.
Ik heb virtual dub maar vind daarin niet de mogelijkheid om het filmpje te draaien.
 
Het is mij ook nog niet gelukt hoor!
Ik maak nu gewoon nooit meer een filmpje 'overdwars' met mijn camera:p
 
:D Kijk dat zijn nog eens de oplossingen :p :thumb:

In virtual dub ga je naar Video>Filters en dan doe je Add, en dan kies je rotate. dan zorg je dat je bij Video> compression de juiste compressie hebt ingesteld en doe je Save As en wordt de film gekanteld bewaard.
 
??

hee maar,

ik heb een lg mobiel, en ik wil graag mijn filmpjes die ik daar mee maak gebruiken in windows movie maker zodat ik die filmpjes zegmaar achter elkaar kan zetten enzo.
maar ik heb onderhand al 100 converters gedownload, en állemaal hebben ze een watermerk, of doen ze het niet, zijn ze wazig of komen er rare geluiden bij.
Ik geloof dat de video's van mijn mobiel een bestand hebben als mpeg4 ofzo.
kan iemand mij alsjeblieft helpen? Want volgens mij laat die movavi ook een watermerk achter.

xx
 
En da's even een tijdje geleden!
:d

(Graag even in een nieuw toppic openen Virea.)
Zo klaar als een klontje.

FormatFactory.
Heel veel extentie's, ook mobieltje mp4 etc.
Geen watermerken of verkortingen.
Shareware.

http://www.pcfreetime.com/

;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan