wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Berichten
103
Gisteren heb ik een router geplaatst (met medewerking van deze site).
Mijn host pc maakt foutloos verbinding met internet en email met de belkin 54g router ertussenin.

Mijn laptop maakt inmiddels ook verbinding met de router (draadloos via centrino inside laptop is packardbell E5401)

Als ik nu internet of outlook express wil opstarten, geeft hij aan dat hij de server (@home) niet kan vinden.
Ik moet mijn instellingen veranderen.
Klinkt goed, maar ik weet niet hoe.

Ik heb eens rondgeneusd in de configuratieinstellingen, maar mijn nivo is ongeveer zoals mijn frans op de middelbare school en ik kan je vertellen dat was beneden peil !

alvast bedankt Nicole
 
Tijdens het configureren van de router zul je ergens de computernaam moeten invullen die je van @Home hebt gekregen (bijv. cp123456-a). Meestal wordt dit in de router aangeduidt met de term host of hostname.

bron
 
De computernaam staat erin.

Hij geeft bij de test aan dat de gataway niet klopt.

Kan ik dit allemaal ergens in de laptop controleren ?
 
Je hebt gelijk !
Ik heb via de bron die je meestuurde de ipconfig bekeken en het ip adres is wel in windows bekend, maar niet bij de draadloze internetverbiinding.

Onder kopje draadloze verbinding is:

De ip routering is niet ingeschakeld
dhcp is ook niet ingeschakeld
subnetmasker geeft allemaal nullen
ip adres geeft allemaal nullen
dns is wel ingevuld

Hoe moe ik dit allemaal inschakelen en goedzetten ?
 
Ik heb net de hostname in de router bekeken en deze is corredt cp huppeldepup zoals door @home aangegeven.

De rest is voor mij moeilijk te controleren.

Als ik met de laptop in de router wil kijken, lukt dat niet, terwijl er wel verbinding is. Dat begrijp ik niet goed
 
Ik zie net dat je al eerder een topic hebt geopend.
Je kunt beter daar verder gaan.

Gr.Sonja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan