probleem met installeren software voor geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shasan

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Berichten
20
Goedenmiddag,

Afgelopen week had ik problemen met mijn computer en nadat ie terug werd gebracht van de computerzaak, was de hele computer geformateerd, alles deed het weer behalve mijn geluid, er is geen software geinstalleerd. Ik heb als geluidskaart een Sis 7012 Audio device, en als software geeft ie aan Realtek ac '97 audio..die heb ik gedownload en geinstalleerd maar tijdens de installatie krijg ik de volgende foutmelding:
_________________________________________
De software die u voor deze hardware installeert:
Realtek Ac '97 audio
Voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo test, die op compatibileit met Windows XP controleert.
Doorgaan met deze installatie kan er toe leiden dat uw systeem nu of in de toekomst instabiel wordt of niet meer juist werkt. U wordt aangeraden deze installatie nu te beeindigen. Neem contact op met uw hardwareleverancier en vraag naar software die voldoet aan de eisen van de Windows logo test.
_________________________________________

Wanneer ik de installatie toch voortzet wordt het systeem direct instabiel, dwz de computer start opnieuw op. Ook heb ik geprobeerd drivers te installeren van Sis..maar dit lukt ook niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Gr. Sandra
 
Daar had ik al naar gekeken en daar staat ie niet bij..
 
Ik heb ook die geluidskaart. Maar bij mij geeft hij die fout niet.

Moet je eens via apparaatbeheer proberen te instaleren
 
Is die ac '97 geen onboard geluidskaart ? Dan moet je alleen die Sis 7012 kaart gebruiken en die ac uitschakelen. Als ik je goed begrijp
 
Wanneer ik het via apparaatbeheer doe geeft ie dezelfde fout..hoe schakel ik die onboard geluidskaart dan uit? Via Everest home edition geeft ie maar 1 geluidskaart aan volgens mij..alleen de Sis..als ik via apparaatbeheer ga installeren geeft ie wel aan dat ie de software van realtek wil installeren..
 
Je zou een paar dingetjes kunnen proberen
1e Je Sis geluidskaart er uit en alleen je onboard kaart installeren
2e Je Sis kaart er weer in en dan via je wizard je drivers opnieuw installeren
 
Ok..dat ga ik dat wel proberen. Het rare is dat dit nog niet eerder is gebeurt, terwijl mijn computer wel vaker geformateerd is..maar goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan