Servicepack 5 en/of 6 Windows NT 4.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik heb een server met windows NT 4.0. Via "uitvoeren/winver" zie ik dat servicepack 4 als laatste is geinstalleerd.

Nu moet ik (ivm installatie softwarepakket) een update uitvoeren en daarover heb ik de navolgende vragen:

1. Bij de downloadpagina van Microsoft kan ik kiezen tussen "Standard Encryption" en "High Encryption".

Hoe kan ik zien welke ik moet hebben?

2. Ik moet ook kiezen uit een Intel x86-platform of DEC Alpha platform.

Het is een Fujitsu server Pentium 3 (Intell inside).

Betekent dit dat ik moet kiezen voor "Intel x86-platform"?

3. Zijn er nog risico's indien ik die servicepack installeer?

Bij voorbaat dank voor jullie deskundige hulp.

Wimbre
 
Ik zou kiezen voor de standard encryption. High encryption moest bij NT (64 bit encryption ?) nog appart geinstalleerd worden. Ik heb dit echter nog niet gezien bij of tijdens de installatie van een servicepack ?!

Je conclusie wat betrefd X86 is juist. X86 is de intel familie.

Risico's zijn er volgens mij niet. Ik heb in de loop der jaren servicepack 6a (want daar hebben we het dan over) diverse malen zonder problemen geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Risico's kunnen er wel degelijk zijn.

Programmas die je op de server hebt draaien hoeven niet compatible te zijn met bepaalde SP's dus voordat je hem update zul je eerts moeten controleren of de versies van applicaties die je draait op die server wel compatible zijn met 6a, het kan zijn dat je daarvoor ook een update moet gaan zoeken. (het zijn dan voornbamelijk de niet microsoft applicaties die eventueel op je server draaien die problemen kunnen geven)

Als je dat hebt uitgezocht is de volgorde van installatie dat je eerst alle niet compatible software upgrade en daarna het SP installeerd
 
Laatst bewerkt:
Risico's kunnen er wel degelijk zijn.

Programmas die je op de server hebt draaien hoeven niet compatible te zijn met bepaalde SP's dus voordat je hem update zul je eerts moeten controleren of de versies van applicaties die je draait op die server wel compatible zijn met 6a, het kan zijn dat je daarvoor ook een update moet gaan zoeken. (het zijn dan voornbamelijk de niet microsoft applicaties die eventueel op je server draaien die problemen kunnen geven)

Als je dat hebt uitgezocht is de volgorde van installatie dat je eerst alle niet compatible software upgrade en daarna het SP installeerd


In theorie klopt dit natuurlijk. Het is ook zeker niet verkeerd om het te controleren. Maar hoe vaak heb je in praktijk meegemaakt dat het fout ging? Ik nog nooit en we beheren (zelfs nu nog) heel wat NT servers met allerlij applicaties, oracle clipper en noem maar op.
 
In theorie klopt dit natuurlijk. Het is ook zeker niet verkeerd om het te controleren. Maar hoe vaak heb je in praktijk meegemaakt dat het fout ging? Ik nog nooit en we beheren (zelfs nu nog) heel wat NT servers met allerlij applicaties, oracle clipper en noem maar op.

In test omgevingen (gelukkig groot bedrijf) te vaak daarom better safe then sorry is altijd mijn devies (zeker als het om NT gaat)
uit mijn hoofd (tis alweer een poosje geleden... :))
- Paar accountancy pakketten met een "dos"-achtige look
- De oudere tape pakketen.

(Het oude spul dus :)) maar das logisch.
 
p.s.

Standard encryption => voor workstations/(member)servers.
High Encryption => voor High secure (B)Domain Controllers

Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan