Media player werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Ik heb een Asus A2500D notebook met winXP pro.En ik heb nu al een aantal keren een schone install uitgevoerd(met succes)Maar gisteren liep ik weer tegen een oud probleem met windows media player 9 en10 aan.
Een aantal maanden geleden heb ik ook eens een schone install gedaan en alle updates en service packs geinstaleerd en dus ook media player 10.Alleen speelde hij wel audio af maar weer geen video's,dan liep die muurvast,daarna heb ik oudere versie's van de player geprobeerd maar met het zelfde resultaat.
Ik heb toen maar een nieuwe install gedaan,met de zelfde software(ook weer media player 10)en toen werkte het weer wel.

Gisteren had ik dus weer het zelfde verhaal,media player9 en 10 werken beide niet met video.Terwijl de instalatie procedure over de maanden nog steeds het zelfde is(behalve de microsoft updates natuurlijk)Zou het zo kunnen zijn dat updates van microsoft elkaar kunnen tegenwerken????
 
Maar als je een schone installatie hebt zul je toch eerst een flink pakket codecs moeten installeren.
Je vind ze in Google door codecs in te typen.
 
Het heeft niks met codecs te maken.Ik gebruik namelijk al tijden hetzelfde k-lite mega codecpack van edskes.com.
En dat werkt altijd prima.De classic player die in het codecpack zit werkt ook gewoon,maar de standaard windows players werken niet(ook niet na het instaleren van de codecs)


(het topic heeft trouwens niets net met laptop hardware te maken :eek: mijn excusses hiervoor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan