VHS banden naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Misschien is de vraag al eerder gesteld maar toch...

Ik wil mijn vhs banden naar de pc zetten. Nu heb ik achter in de videorecorder een scart zitten met daarin 3 pluggen, rood, geel, wit.
Op mijn pc zitten deze pluggen ook. Is dat voldoende om dan met pinnacle o.i.d. beelden op te nemen op pc?

Want zo ik het nu doe, als omschreven, lukt het mij niet. Ook heb ik de keuzes al gemaakt op de pc, dit schijnt op deze manier een composite te heten. Bij testen zegt pc dat alles succesvol verlopen is doch beeld is er niet.

Wat doe ik verkeerd of mist mijn pc nog iets?
Ik heb een vrij nieuwe medion pc met alles erop en aan zoals geheugenlezers, composite en s-videoaansluiting ed.
Ook met Nero, laatste versie, krijg ik geen beeld.

Wie weet raad?

b v d.

Dingeman Schellings
 
Heb je wel een capture video kaart of TV kaart in je PC?
 
Yep, deze heb ik een, daarom vind ik het ook zo raar. Zelfde geldt voor mijn laptop, ook daar zit een tv kaart maar krijg geen beeld met overzetten. Dat is dus ook de reden dat ik denk dat IK iets verkeerd doe.
 
Tja qua aansluiting moet je op de PC zorgen dat de gele stekker aangesloten is op de TV capture kaart ( dus niet je Videokaart want daar komt signaal uit en kan niks in )
En op je VCR moet je een scart hebben waar het signaal uit komt ( er zijn namelijk 2 versies van dit soort scarts, In en Uit )

Tja en wat de software betreft weet ik niet of het voldoende is om alleen nero of pinnacle te gebruiken, vaak moet je een tuner programma erbij hebben om het gewenste kanaal te selecteren.

Probeer anders eens dit programma om te kijken of je daar wel beeld mee krijg.

http://www.chris-tv.com/download.html
 
Hoi, Ook op die site gekeken en helpt niet,gewoon tv kijken op pc's gaat prima, doch opnemen vanaf video, nope.
Mijn kaart is een 713x bda capture kaart op de laptop en een avermedia op de vaste pc. Ik krijg op beide geen beeld van de video. Ik weet dat ik iets verkeerd doe maar wat. Alles staat goed PAL e.d.
 
En je weet ook zeker dat je op je VCR een scart stekker hebt met een video uitgang?
 
Op dit moment heb ik op tv naar pc een s-videokabel aangesloten doch nu ook niets. En ja, ik heb een scart met een verloog naar plug,origineel van de pc.
 
:) Ja oke, maar zoals ik al zei, er zijn twee verschilldende soorten Scarts, 1 met een signaal ingang een 1 met een signaal uitgang.

Je moet dus die ene hebben met signaal uit. Snappie?
 
Yep, ik snappie maar ik ga, ging er vanuit dat de bekabeling bijgeleverd goed was voor opnemen. Dus eerste morgen is naar de shop om een andere scart te halen. Hopelijk werkt dan ales wel, want ik kan nu alles configureren maar dan loopt hij vast. Dus dat kan de reden zijn omdat de scart een UIT is. (Denk ik).

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!!!!!
Wanneer ie 't doet hoor jij het als eerste!!!!
 
Kijk eens naar een scartplug met een "in-out" knopje op. Deze kosten slechts enkele euro. Ik werk ook zo. Verder moet je echt wel een "capture-kaart" hebben. Een gewone tv-kaart kan geen beelden "capteren" (opnemen en doorsturen, in dit geval je pc)
vb. DC-10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan