windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Berichten
134
Beste,

kan er me iemand vertellen hoe ik windows media palyer bij het afspelen van muziek of film als standaard kan gebruiken?
want nu komt er steeds Real player voor de dag..

thanks
 
rechts klikken op het music bestand en dan openen met en dan de player die jij wil ,toepassen ,ok
 
Ga naar een map (bijvoorbeeld mijn documente).
Klik daar op extra->mapopties->bestandtypen.
Zoek daar de extentie op waar het om gaat (mp3, mpg en alle andere die niet goed openen). Één keer op klikken en dan onder het scrollvak het programma waarmee de extentie wordt geopend wijzigen.

Succes.
 
misschien stelde ik mijn vraag niet goed
maar ik bedoelde het volgende:
als ik op een mp3 of video bestand klik of gelijk wel multimedia bestand
dan zou ik willen dat het meteen met Media player wordt afgespeeld en niet (zoals het nu is ) met Real player...

hopelijk is de vraag nu wel duidelijker
 
Je stelt je vraag wel goed en het antwoord op je vraag is al gegeven
 
Geplaatst door vanschagen
rechts klikken op het music bestand en dan openen met en dan de player die jij wil ,toepassen ,ok

dus:

rechtermuisknop op jouw video- en/of muziek(MP3) bestand -> openen met... -> een programma selecteren -> Windows Media Speler (of Player in het engels) -> niet vergeten "Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen" aan te vinken en druk op "OK".

als het goed is moet hij nu altijd met Windows Media Player geopent worden!
 
Voor de zekerheid alles qua bestandstypen in Real Player UITvinken, is nl een zeer dominant programma. En vink dan alles (of wat je met WMP wil afspelen) AAN in WMP. (extra, opties, tabblad Bestandstypen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan