Plaatje vergroten zonder qualiteit verlies ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCFreak[DUTCH]

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Berichten
29
Hoi allemaal.

Ik heb een icoontje van een website geplukt.

31_logo_small.jpg


Wie of hoe kan ik dit groter maken zonder dat ik blokjes ga zien ???

Als het kan had ik graag 5 cm breed logo high quality. :thumb:
 
misschien even aan de eigenaar vragen.
ik kan zo niet zien welke extensie het is,dus is het wel te vergroten?
 
Ik heb even snel iets geprobeert met photoshop, maar met vergroten wordt het plaatje er niet mooier op (Dit is eigenlijk altijd zo. Het plaatje wordt een soort van uitgerekt):

31_logo_small.jpg
 
Even een poging gewaagd met Irfanview.
 

Bijlagen

  • naamloos copy.gif
    naamloos copy.gif
    15,2 KB · Weergaven: 136
Ook geprobeerd met PhotozoomPro
 

Bijlagen

  • icoon.bmp
    59,4 KB · Weergaven: 139
Hallo dodo kijk even naar de tijd van plaatsing.
 
was ik toch lekker eerder.:D
 
Ik heb even iets gemaakt:

logo.gif


Op de grootte heb ik nog niet gelet.

Het was dat ik niks te doen had.


Tip voor de volgende keer:
Met Irfanview of met Paintdotnet kan je zelf ook heel wat doen. Deze zijn allebij gratis en werken goed.

Zelf gebruik ik trouwens photoshop.
 
reactie

Als een plaatje een resolutie heeft van b.v. 100 dots per inch (dpi) en je maakt met photoshop er een resolutie van b.v. 200 dpi van, dan verzint photoshop er dus 100 dpi bij. Het plaatje kan er dan beter uit gaan zien maar geweldig is dat niet. Probeer het eens.
Is het plaatje gemaakt met het programma Illustrator, dan kan je vergroten wat je wilt en de kwaliteit blijft goed.
 
Re: reactie

Geplaatst door brbr
Als een plaatje een resolutie heeft van b.v. 100 dots per inch (dpi) en je maakt met photoshop er een resolutie van b.v. 200 dpi van, dan verzint photoshop er dus 100 dpi bij. Het plaatje kan er dan beter uit gaan zien maar geweldig is dat niet. Probeer het eens.
Is het plaatje gemaakt met het programma Illustrator, dan kan je vergroten wat je wilt en de kwaliteit blijft goed.

Hmm, ik werk ook in Photoshop maar het plaatje van rve123 ziet er al behoorlijk uit. Nu de onderste tekst nog aanpassen en dan is het OK
 
reactie

Er is een fundamenteel verschil tussen Photoshop en Illustrator: de eerste werkt met pixels en de tweede met vectoren. Vectoren zijn wiskundige berekeningen die Illustrator produceert. Dus kwalitatieve logo s maak je dus met Illustrator en niet met photoshop!!!
 
Geplaatst door rve123
Ik heb even iets gemaakt:

logo.gif


Op de grootte heb ik nog niet gelet.

Het was dat ik niks te doen had.


Tip voor de volgende keer:
Met Irfanview of met Paintdotnet kan je zelf ook heel wat doen. Deze zijn allebij gratis en werken goed.

Zelf gebruik ik trouwens photoshop.

Whoohoo, das een goeie.
Kan je Dutch nog iets aanpassen en outpost beetje verder uitelkaar zetten zodat je spacies ertussen hebt aub ?

Voor de rest is hij PRECIES het kleine logootje. :thumb: :thumb:

:love: :love: Alvast bedankt.
 
Even het lettertype van de letters aangepast en de letters een beetje verschoven en vergroot. Verder heb ik de afbeelding naar die 5 centimeter gebracht.

logo1.gif
 
logo%20dutch%20outpost%20veranderingen.JPG


Gaarne deze groote houden.
Het is mijn bedoeling om deze logo over te brengen op een stoffen batch.
De Fabriek had mij gevraagd om een high quality afbeelding te leveren. :thumb:

Zelf weet ik helemaal niks over fotobewerking, dus ik ben al heel blij dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

TK-0833
 
Ik ben blij dat de bovenste letters goed staan. Deze staan namelijk ook op het origineel:p Hier hoefde ik dus niks aan te veranderen:)

Het lettertype van DUTCH en OUTPOSTwas al gelijk, maar ik had nog iets veranderd waardoor dit er niet goed uitkwam. Dit heb ik teruggezet.
Ik heb ruimtes tussen de letters van OUTPOST gemaakt.

Hier het resultaat:

Logo2.jpg


De letters van DUTCH en OUTPOST krijg ik niet precies dezelfde grootte omdat OUTPOST meer letters heeft en de verhouding anders helemaal niet klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan