Achtergrond plaatje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
76
ik heb het achtergrond van een plaatje (met een poppetje) met potoshop wegeghaalt zodat je alleen het popetje zou zien op en een website en de achtergrond dus mooi gelijk is met de achtergrond van de website

wanneer dit in Firefox word bekeken is er niets aan de hand maar wanneer het in IE word bekeken zie je een grijze achtergrond (achter het poppetje) kan ik dit op de een of andere manier oplossen?
 
Waarschijnlijk heb je het plaatje als *.jpg opgeslagen. Hierdoor komt er een achtergrond achter te staan. Even opnieuw maken en als *.gif opslaan.

Je werkt met Photoshop dus als je slim ben geweest heb je hem ook opgeslagen als *.psd.
Als je dit hebt gedaan hoef je dit bestand alleen maar te openen en als *.gif op te slaan.

Wel even de achtergrond transparant maken.

Succes.

Vertel ook even waar het plaatje te vinden is.
 
Volgens mij is *.png ook met transparantie, dus dan zou het goed moeten zijn.

Maar kan je even de site geven waar het plaatje op te vinden is?
Dit is makkelijker helpen.
 
Geplaatst door rve123
Volgens mij is *.png ook met transparantie
Klopt. En een png-afbeelding kan 65.536 kleuren hebben (transparante .gif maar 256).
Nadeel van png: bestand is vaak groter en niet alle browsers gaan er even makkelijk mee om.

Guus.
 
oke ik heb de achtergrond er gewoon omweg gedelete dus ik ga eerst kijken of ik er een transpirante achtergrond achter kan doen en anders maak ik er een .gif van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan