Video 8 bandjes naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hallo,

Ik heb nog een "oude" video 8 camera. Om nu de filmpjes af te spelen heb ik een gele en zwarte kabel die ik via de camera inplug op tv. Op zich gaat dit prima maar is omslachtig.

Nu zou ik deze graag op dvd zetten. Doch wanneer ik de gele en zwarte kabel inplug op mijn pc krijg ik wel geluid doch geen beeld. Is er een manier om deze filmpjes op dvd te zetten?

Gaarne Uw raad hierop.

m vr gr,

Fam. Schellings.

ps.
Heb een vrij nieuwe pc met ingebouwde tv-kaart en aansluitingen als Composite, s-video e.d.
 
Wanneer u Moviemaker opstart,
wordt de camera dan wel herkent?
Er van uigaande dat u XP hebt.

Fonz
 
Helaas, zowel op de laptop als op de vaste pc geen beeld, wel geluid.

Alvast hartelijk bedankt voor U meedenken.

Fam. Schellings
 
En de gele stekker gaat wel in de Video IN van de videokaart?
 
De gele plug past gewoon, dat blijkt dus, volgens opschrift, de videoaansluiting te zijn, een composite. Ook de zwarte kabel past in de witte plug, deze geeft dan wel geluid, doch beeld is niet aanwezig.
 
Ik heb dit gebropeerd met Moviemaker, Pinnacle en Nero. Doch overal hetzelfde resultaat. Wanneer ik een "vrij" nieuwe camera aansluit vormt dit geen enkel probleem. Dan herkennen alle voorgenoemde programma's deze zonder uitzondering. Na zoeken op Internet levert eigenlijk niets meer op dan de gele en zwarte plug plaatsen en de software verder het werk laten doen. Doch mijn huisnummer schijnt van een bepaalde soort te zijn waar dit niet lukt.
 
Ik wil U in ieder geval al hartelijk danken voor de moeite die U neemt om mij te helpen!

m vr gr,

Fam. Schellings
 
Een hoofdletter u gebruikt men alleen om onze lieve Heer aan te duiden.
Zoveel heb ik u toch nog toe niet geholpen hahahahaha

Fonz
 
wat gek dat ie het met een draadbreuk wel op de Tv deed.
 
Ja, stom toeval denk ik.
In ieder geval nog hartelijk bedankt voor het meedenken!!!

m vr gr,

Fam. Schellings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan