pinnacle 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Als ik mijn cam corder aansluit op de computer , en de film in pinnacle wil opnemen , dan stopt de opname in een keer en reageert pinnacle niet meer.?
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
 
studio 7

ja ik heb er naar gekeken , ik denk dat het niet zo,n goede keus is geweest, zijn er nog goede alternatieven voor een redelijke prijs

bij voorkeur nederlands talig


alvast bedankt.

Nou heb ik het net even met windows movie maker gprobeert, maar daar staat ie ook vast na 3.0 mb...zou er toch niets anders aan de hand zijn?

ps

alles opnieuw geinstalleerd geheugen 768 mb


wat nu ?
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met redelijke prijs? (geheugen-programma)

Het is best mogelijk dat het werkgeheugen en de plaats op de harde schijf te klein zijn.

Vb een filmpje van 15min gebruikt al enkele GB's van de harde schijf.
 
pinnacle

ik bedoel een ander programma voor een redelijke prijs, en wat de schijf grootte betreft, deze is ongeveer 25 gb vrije ruimte en er staat verder niets op.

Het werkgeheugen is dat niet het zelfde als mijn 732 mb.?

maar ik vind het zo vreemd als je de camera loskoppelt en weer aankoppelt kun je wel even weer verder gaan.

als ik in taakbeheer kijk geeft hij aan dat het programma geactiveerd is, volgens mij staat het dan niet vast.

ik zit echt te zoeken hoe of wat maar kom er tot nu toe niet uit

graag jullie ervaringen of adviezen

b.v.d.


jan


Ik heb mijn camera nog even geprobeert op een bevriende comp, maar daar was helemaal geen probleem, ik word er gek van...

wie weet raad
 
Laatst bewerkt:
pinnacle

Nog even een vraag tussen door : het schijnt te maken te hebben met verloren beelden, wie kan mij uitleggen wat de oorzaak is van deze verloren beelden bij het opnemen in pinnacle 7.0 of 8.1
 
In de eerste plaats moet je er voor zorgen dat de computer over de volledige capaciteit beschikt om de beelden op te nemen. Dat wil zeggen dat de centrale processor alleen maar ter beschikking staat voor de opnames. Ik zet bv. alle programma's af. Alle achtergrondprogramma's moeten uit staan?
Bijkomend bij studio (pinnacle) zet ik ook het voorbeeld venster uit. Dit gebruikt ook veel van het geheugen.
 
pinn acle 7.0

Ik heb dus ook de vraag gesteld over de verloren beelden bij pinnacle helpdesk, maar nog geen antwword op gehad, heden middag heb ik hem bij helpmij nogmaals gesteld en kreeg een duidelijke uitleg, en mijns inziens is het probleemdat ik veel te veel verloren beelden heb, die heb ik op een gegeven moment in de erste 10 sec op 300 a 350 staan, hieruit blijkt dus dat mijn computer nauwelijks iets verwerkt, ik ben nu op zoek naar de resolutie bestellen en de compressie na te kijken.

Ik vind het vreemde van alles , dat ik het op een bevriende computer heb geprobeert en echt geen super de luxe machine, en daar loopt het wel goed, en ik heb zelf nog een nieuwe machine staan ook niet overdreven AMD 2500+ met 1024 MB geheugen en daar loopt het wel op maar op andere oudere machine waar hij op moet, toch nog 1100 Mhz en 732 mb geheugen niks, en eigenlijk allebei sinds kort een schone installatie.,m maar ik ga me nu richten op de compressie en de resolutie.,, mocht je hierin nog tips of wetenswaardigheden hebben dan verneem ik dat graag

bedankt voor je tijd en advies alvast.


Jan
 
Ik heb opnieuw tijd gevonden om mijn video-opnamen te bewerken. Ik heb dus opnieuw Pinncacle Studio 7.11 geïnstalleerd. Ook de Studio DC10 Plus-kaart heb ik terug geïnstalleerd.
(alles dus analoog)

Ik gebruik de video-aansluiting op de DC10-kaart en voor audio sluit ik aan op mijn geluidskaart. (line-in)

De opnames lopen goed. Beeld en geluid, alles ok.
Als ik echter de opname in Studio bekijk en wil bewerken is het geluid weg! Nochtans staat er wel degelijk een geluidsspoor op het storyboard en werkt mijn geluidkaart voor opnames perfekt, aangezien ik reeds langs dezelfde weg audio-opnames maakte en dat lukte wel.
Ook heb ik reeds alle kabels verstoken en geprobeerd maar niks helpt; Ook opnieuw de software geïnstalleerd: haalt niks uit.

Het moet dus (m.i.) iets in de software van Pinnacle zijn, niettegenstaande ik er vroeger geen problemen mee had.
Enige verschil: nu geïnstalleerd onder Windows XP.
Ik heb ook al geprobeerd met en zonder updates van Pinnacle, ook dat gaf geen verschil.

Ik weet echt niet meer wat er aan de hand kan zijn.
Iemand hetzelfde probleem? Of enig idee?
 
Probleem is ondertussen opgelost.

De fout zat hem erin dat het geluid bij het opnemen wel werd weergegeven maar niet werd opgenomen.
Bij "Audio-apparaat" (bij instellingen) stond wel mijn geluidskaart vermeld maar bij het openklikken van het keuzevenster zag ik dat er vele malen mijn geluidskaart bij stond, telkens met een andere vermelding. Hij stond op "telefoonlijn" (?), heb hem dan verzet naar "line-in" en nu werkt het perfekt.

Gaf maar ff feedback kwestie dat anderen met hetzelfde probleem er misschien iets aan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan