Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Hieronder eerst even wat gegevens:

- Besturingssysteem: windows XP
- Ik maak gebruik van de Cable
- Ik heb een com21 modem
- Ik maak gebruik van Wireless Broadband Router

Wat is het probleem nu:


Het afgelopen was men internet verbinding even weg, nu wou ik weer online alleen nu geeft de router geen internet verbinding meer door aan de pc's die erop aangesloten zijn. Ik heb al meerdere malen aan de reset knop gezeten maar dat helpt niet. Iemand enige idee wat er mis kan zijn?
 
hiephoi,
haal de spanning van je modem af,loop terug naar je pc en haal de spanning van je router af en sluit je pc af,loop terug naar je modem en zet spanning er weer op,met je router idem dito en her start je pc (dit alles kost je hoog uit 2 minuten) nu is zowel je modem als je router gereset en met een beetje mazzel is je probleem opgelost.
Niet geschoten is altijd mis.
 
Dat had ik al geprobeerd, die theorie werkte vrijwel elke dag, maar nu niet meer.
 
hmm vreemd,moet normaal wel werken.sorry dude,kweet het verder ook niet....ff w8ten op de experts.
succes:)
 
Zit het probleem in het draadloos stuk ?
Heb je met netwerkkabel wel verbinding ?
 
Nee het zit niet in de draden daar heb ik ook naar gekeken. Als ik namelijk de kabel van de modem naar de router van de router afhaal en op een pc zet doet het internet het wel op die pc.
 
Wat ik bedoelde duidelijk te maken is/was dat je wel verbinding hebt met je netwerkkabel maar niet als je draadloos werkt dus zit daar het probleem.

Kun je uitdraai geven van ipconfig /all en die op het forum plaatsen ?
 
Je zegt zelf:

Ik maak gebruik van Wireless Broadband Router.



Dat is bij mij draadloos maar ok.
 
Huh draadloos heeft hiermee niks te maken. Ik heb ook niet de mogelijkheid om draadloos te werken nu.

Ik heb hieronder even een plaatje toegevoegd van ipconfig/all

Zie bijlage!



Bij mij zitten alle pc's met kabels verbonden :confused: (had me reactie even verwijderd omdat de bijlage niet mee kwam daarnet.)
 

Bijlagen

  • ipconfig.jpg
    ipconfig.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 50
In het plaatje zelf zie ik:

Netbios over TCPIP: uitgeschakeld misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
 
Hmm het eerste plaatje is fout, daar heb ik de router niet aangesloten hieronder volgt het nieuwe plaatje.
 

Bijlagen

  • ipconfignew.jpg
    ipconfignew.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 53
Het laatste plaatje geeft mi geen fouten weer.

Werk je nu draadloos of niet ? Zo te zien niet.
Wat gaat er nou nog fout ?
 
Ik werk niet draadloos, ik heb usb kabels op de router aangesloten die weer lopen naar de pc's.

Wat gaat er mis, ik kan op geen enkele pc via de router het internet op.
 
Kan systeem herstel helpen bij dit probleem?
 
Systeemherstel is niet de meest logische oplossing ;)

Je kan wel wat verder op onderzoek gaan. Kan je vanaf een werkstation de router pingen? Kan je de werkstations onderling pingen?
Als je de router kan pingen, kan je dan ook in het routermenu komen? Ip-adres van de router in de browser intikken dus ;)
In dat menu geeft ie ook weer wat de status van de router is aan de internetkant. Heeft ie een ip-adres. Kan je dan vanaf een werkstation dat ip-adres pingen? Of de default-gateway van de internetkant?

En probeer ook eens of je 195.69.72.133 kan pingen.

Even zoeken dus ;)

//edit
De ipconfig /all-tjes nog een keer bekijkend denk ik dat dat allemaal wel gaat lukken.
En dat je of in je routermenu bij de dhcp-instellingen (die hij dus uitgeeft aan de werkstations) de dns-servers moet invullen die je van je provider krijgt. Of je moet ze even allemaal invullen bij de werkstations. Dus de dns-servers zoals ze staan bij de eerste ;)
Dan zal het wel weer gaan werken.
Of je moet waarschijnlijk iets van een dns-instelling aanpassen in de router ...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ik ga zo weer is aan de slag, kijken of het dan wel lukt. :thumb:
 
Hmm tot nu toe wil nog niks helpen :( Ik heb zelfs een hele systeemherstel gedaan en dit wil zelfs niet werken, iemand nog een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan