sitecom usb WL-142

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
186
Hoi, ik heb het volgende probleem waar zelfs de helpesk me niet verder mee kon helpen, het schijnt namelijk een instelling te zijn in xp.

Ik wilde op m'n laptop een draadloze verbinding naar het internet via een desktop pc. Heb daar 2 "Sitecom Wireless Network USB Dongle" voor aangeschaft (dit zijn 2 usb netwerkadapters). Na installatie en de boel geconfigureerd te hebben worden beide usb sticky's verbonden ( connected tot netwerk peer to peer ) en daarmee heb ik het gehad ! Krijg op de laptop geen verbinding met de andere pc of een verbinding met het internet. Heb een bestaand netwerk (bekabeld via de router) waar alles bij is gedeeld, dus dat staat goed.
Plug ik m'n utp kabel erin, dan heb ik internet via de router, maar ik wil juist draadloos een verbinding krijgen.
Wat zie ik over het hoofd?
 
Heb je de thuisnetwerk wizard al gedraaid? daarin kun je aangeven dat b.v. je laptop het internet signaal dient te verkrijgen via je pc. Nadeel is wel dat dan altijd die pc aan moet staan. ook nog even je schijven delen op beide computers en je kunt van de ene op de andere computer kijken. tevens even beide computers in dezelfde werkgroep zetten.
 
Heb op beide pc's de wizard gedaan, in de help en ondersteuning zag ik dat Ip routing op de client uitgeschakeld moet zijn en op de host ingeschakeld. Alleen weet ik niet waar deze instelling zich bevind (xp prof sp2).
Ik snap er niets meer van, pc geeft wel verbonden aan maar kan niets van de andere pc vinden in het netwerk, laat staan op internet komen.
Netwerk namen zijn hetzelfde, ip adressen zijn goed (hij is immers verbonden).

Alvast bedankt

mvrg
 
werk je met de tooltjes die bij de dongels zaten of met wireless zero config. van xp? in het tooltje wat bij de sticks hoort kun je makkelijker aangeven dat je een ad-hoc verbinding wilt maken. ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. probeer dat eens en kijk of het dan wel werkt.
 
Heb samen met de helpdesk van sitecom de instellingen nagelopen, dus die staan goed (krijg immers verbinding met de andere usb adapter).
Het moet een instelling in xp zijn, maar waar !

mvrg
 
USB dongles zijn niet de meest geschikte produkten hiervoor.Persoonlijk zou ik zeggen:Snel terugbrengen naar de winkel en een andere oplossing zoeken.

Heb je ADSL of Kabel ?
Welk type router/modem ?
 
Het werkt :) eindelijk

Het lag aan de firewalls, bij het uitschakelen worden de poorten dichtgehouden ! Tevens moest ik de gateway en dns opgeven.
Na het verwijderen van zonealarm en de wizard op beide pc's weer doorlopen te hebben kreeg ik eindelijk verbinding. En nog supersnel ook, pc to pc 8 mb versturen in 20 sec !

Nu heb ik de firewall in xp ingeschakeld en de wizard opnieuw moeten doorlopen. Al met al toch zo'n 16 uur bezig geweest. De helpdesk van sitecom heeft toch een duwtje gegeven in de juiste richting, ook al waren ze dat niet verplicht :thumb: de hardware maakte verbinding dus daar lag het niet aan).
De provider hielp me niet veel verder, de verbinding van de vaste kabel was goed aangesloten en daarmee was voor hun de kous af.

maar goed, in ieder geval bedankt voor jullie reaktie.

mvrg
 
Laatst bewerkt:
Zou toch willen adviseren weer een firewall te installeren en die te configureren zodat je een betere beveiliging hebt dan van de XP firewall alleen.

Verder mooi dat het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan